Skocz do zawartości

UDK Optymalizacja - mipmapping texture


carrido

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka,

Mam pytanko odnośnie mip mapping. Jaki jest najlepszy format zapisu mip mapy i w ogóle jak się ją robi ręcznie w maya czy też 3ds max ...będe wdzięczny za tutorial. BTW zauważyłem , że w UDK jest jakiś mip mapping domyślnie ustawiony ale chyba ma tylko dwie warstwy ( wiem wiem że mozna ustawić sharpen na 8 lub 10) a ja chciałbym mieć możliwość samemu zrobienia takiej texturki przeskakujacej między rozdzielczościami.

Z GÓRY DZIĘKUJĘ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Mip-mapa - to seria obrazków 2D których rozmiar z każdym następnym poziomem maleje o połowę; Są to obrazki powstałe na bazie podstawowej tekstury; Stosowane w celu poprawienia wydajności aplikacji real-time.

 

To tyle teorii.

 

Z racji tego że jest to tak naprawdę tekstura a w zasadzie kilka tekstur różniących się pomiędzy sobą najczęściej tylko rozmiarem to jeżeli chcesz je robić ręcznie to bardziej w programach takich jak: Photoshop, Gimp itp. Co nie zmienia sytuacji że np. w bibliotece OpenGL, istnieje polecenie które automatycznie generuje mip-mapy na podstawie bazowej tekstury. Jednakże utworzenie samemu mip-map pozwala na lekką zmianę tonów czy saturacji w kolejnych poziomach dzięki czemu w grze uzyskasz ciekawy efekt "wypłaszczania".

 

Co do formatów to najbardziej znany i chyba najczęściej używany to .dds co nie zmienia sytuacji że wcale nie musi być najlepszy :) Wydaje mi się że .tga również pozwala na zapis mip-map ale mogę się mylić.

 

DO PANA MODERATORA: Ostatnio dużo pytań pojawia się w dziale game-art tak sobie pomyślałem że może dobrze by było wydzielić game-art od pytań go dotyczących i zrobić Sub-forum albo temat "Pytania: gameart" :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności