Napisano 6 Sierpień 200420 l Witam, Sprawa wygląda następująco: obiekt chciałbym zrenderować na kanale APLHA na podłożu z nałożonym materiałem typu MATTE/SHADOW. Wszystko jest ok i wygląda tak jak powinno. Ale tylko gdy renderuję w SCANLINE. W momencie gdy renderuję za pomocą LIGHT TRACERA już jest problem, gdyż miejscami "prześwituje" właśnie podłoże... Miał może kiedyś z tym problem? Albo ewentualnie wie jak obejść to? Mi się wydaje, że sprawdziłem już wszytskie opcje zarówno w materiałe MATTE/SHADOW jak i w opcjach renderingu. Sprawa jest dość pilna... Z góry dzięki Michał
Napisano 6 Sierpień 200420 l Hmm nie kumam do konca o co biega.. a czesto pracuje z k. apha... Chcesz zeby cos Ci tylko rzucalo cien? edit: rzucalo cien na mat./shad a poniej chcesz to w cos wkomponowac?
Napisano 6 Sierpień 200420 l Autor no to sie postaram jakos inaczej to opisac... renderuje samochod... Renderuje go na kanale alpha, bo potem chce go wpasowac w fotke... no i zeby to jakos po ludzku wygladalo to wlasnie potrzebuje na kanale alpha ale z cieniem, tak zeby moj samochod ladnie sie komponowal ze zdjeciem i rzucal cienie na to zdjecie... jakby co to gg 5050052
Napisano 6 Sierpień 200420 l Autor SansSerif napisał: render elements > shadow no a co dokladniej w tym pozaznaczac??? po kombinuje i ciezko cos:(
Napisano 6 Sierpień 200420 l A co tu do zaznaczania mikeo? W Render Elements dajesz add... shadow.. a na dole podajesz ścieżkę gdzie max ma zapisać plik z cieniem.. i tyle. Później możesz to sobie spokojnie złożyć...
Napisano 6 Sierpień 200420 l aby miec cien dajesz podstawe pod obiekt rzucajacy cien i tej podstawie przypisujesz material matte/shadow.
Napisano 6 Sierpień 200420 l Autor Kris_R napisał: A co tu do zaznaczania mikeo? W Render Elements dajesz add... shadow.. a na dole podajesz ścieżkę gdzie max ma zapisać plik z cieniem.. i tyle. A widzi kolega, fcale nie...... kominouje i nic... doszedlem juz Pawłem, że na razie temat odpuszczamy bo chyba "nie idzie":D Później możesz to sobie spokojnie złożyć... Złożyć to faktycznie moge, ale efekt nie ten niestety... Ostatnia nasz wspolna proba wygladala tak, ze ten sam obrazek renderowalismy w SCANLINE i TRACER... potem oba rendery (na kanale alpha) wrzucalismy na jakies tlo i sie okazywalo ze jest KISZKA! sprobuj sam z reszta... Jak cos wykombinujesz czekam:) papa;)
Napisano 6 Sierpień 200420 l Autor SansSerif napisał: aby miec cien dajesz podstawe pod obiekt rzucajacy cien i tej podstawie przypisujesz material matte/shadow. dzieki SANSERIF... Sprawa wyglada tak, ze ja mam wszystko tak jak powinno byc... Na podlozu material MATTE/SHADOW, wiec jest ok, ale tylko teoretycznie, odpowiedziałem już KRISSOWI - tak dla porownania obu metod renderingu... Sprobuj u siebie to zrobic, i zauwazysz, ze jak sobie poruszasz warstwa ze SCANLINE na jakims backgroundzie to tła z kanału ALPHA nie ma praktycznie w ogole (jest tylko renderowany obiekt oraz jego cien na podlozu), natomiast jak poruszasz sobie troche renderem z tracera to oprocz obiektu, cienia na podlozu, to widoczne jest rowniez (nieznacznie) samo podloze! a tego wlasnie nie chce:) Jak podwyzszalem sampling bylo lepiej, ale jednak wciaz widac podloze:( I tyle... Aha, nie wiem jak to wyglada np. w V-RAYU, ale nie mam juz czasu na inne rendery, dlatego tak sie uczepilem tego LIGHT TRACERA - to tak na wypadek jakbyscie mnie odsylali do czegos innego.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto