Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Sprawa wygląda następująco: obiekt chciałbym zrenderować na kanale APLHA na podłożu z nałożonym materiałem typu MATTE/SHADOW. Wszystko jest ok i wygląda tak jak powinno. Ale tylko gdy renderuję w SCANLINE. W momencie gdy renderuję za pomocą LIGHT TRACERA już jest problem, gdyż miejscami "prześwituje" właśnie podłoże...

 

Miał może kiedyś z tym problem? Albo ewentualnie wie jak obejść to? Mi się wydaje, że sprawdziłem już wszytskie opcje zarówno w materiałe MATTE/SHADOW jak i w opcjach renderingu.

 

Sprawa jest dość pilna...

 

Z góry dzięki

 

Michał

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Hmm nie kumam do konca o co biega.. a czesto pracuje z k. apha...

Chcesz zeby cos Ci tylko rzucalo cien?

 

edit:

rzucalo cien na mat./shad a poniej chcesz to w cos wkomponowac?

Napisano

no to sie postaram jakos inaczej to opisac... renderuje samochod... Renderuje go na kanale alpha, bo potem chce go wpasowac w fotke... no i zeby to jakos po ludzku wygladalo to wlasnie potrzebuje na kanale alpha ale z cieniem, tak zeby moj samochod ladnie sie komponowal ze zdjeciem i rzucal cienie na to zdjecie...

jakby co to gg 5050052

Napisano

A co tu do zaznaczania mikeo?

W Render Elements dajesz add... shadow.. a na dole podajesz ścieżkę gdzie max ma zapisać plik z cieniem..

i tyle.

Później możesz to sobie spokojnie złożyć...

Napisano
A co tu do zaznaczania mikeo?

W Render Elements dajesz add... shadow.. a na dole podajesz ścieżkę gdzie max ma zapisać plik z cieniem..

i tyle.

 

A widzi kolega, fcale nie...... kominouje i nic... doszedlem juz Pawłem, że na razie temat odpuszczamy bo chyba "nie idzie":D

 

Później możesz to sobie spokojnie złożyć...

 

Złożyć to faktycznie moge, ale efekt nie ten niestety... Ostatnia nasz wspolna proba wygladala tak, ze ten sam obrazek renderowalismy w SCANLINE i TRACER... potem oba rendery (na kanale alpha) wrzucalismy na jakies tlo i sie okazywalo ze jest KISZKA! sprobuj sam z reszta... Jak cos wykombinujesz czekam:) papa;)

Napisano
aby miec cien dajesz podstawe pod obiekt rzucajacy cien i tej podstawie przypisujesz material matte/shadow.

 

dzieki SANSERIF... Sprawa wyglada tak, ze ja mam wszystko tak jak powinno byc... Na podlozu material MATTE/SHADOW, wiec jest ok, ale tylko teoretycznie, odpowiedziałem już KRISSOWI - tak dla porownania obu metod renderingu... Sprobuj u siebie to zrobic, i zauwazysz, ze jak sobie poruszasz warstwa ze SCANLINE na jakims backgroundzie to tła z kanału ALPHA nie ma praktycznie w ogole (jest tylko renderowany obiekt oraz jego cien na podlozu), natomiast jak poruszasz sobie troche renderem z tracera to oprocz obiektu, cienia na podlozu, to widoczne jest rowniez (nieznacznie) samo podloze! a tego wlasnie nie chce:) Jak podwyzszalem sampling bylo lepiej, ale jednak wciaz widac podloze:(

 

I tyle... Aha, nie wiem jak to wyglada np. w V-RAYU, ale nie mam juz czasu na inne rendery, dlatego tak sie uczepilem tego LIGHT TRACERA - to tak na wypadek jakbyscie mnie odsylali do czegos innego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności