Gilbert Napisano 3 Wrzesień 2012 Napisano 3 Wrzesień 2012 Witajcie, dopiero uczę się obsługi 3ds Maxa, zacząłem zabawę od tutoriali. Dorwałem sobie taki jeden ze styczniowego CA na neonowy napis przy użyciu V-Raya. Wymodelowałem sobie już text, stworzyłem potrzebne materiały ale za cholerę nie umiem ustawić oświetlenia tak jak to jest pokazane w tutorialu (załączam screena). Byłbym zajebiście wdzięczny gdyby ktoś wytłumaczył mi jak to jest ustawione. Pracuje na najnowszym sofcie Na screenie widać jakis modifiter VLP, szukałem tego ale nie mam go na mojej liście modifiterów. Kiedy stworzę i ułożę światełka tak jak na screenie strzałki skierowane są w inną stronę i w ogóle nie widać ich na portviewarch front i top, w ogóle co znaczy to kółko na topie? Z góry dziękuje wszystkim, którzy pomogą mi cokolwiek z tego zrozumieć :)
elemeledutky Napisano 4 Wrzesień 2012 Napisano 4 Wrzesień 2012 Ja również nie mogę znaleźć w stosie modyfikatora o nazwie VLP.. być może to jakiś skrypt lub coś podobnego. Co do ustawienia świateł, jeżeli strzałki są ustawione w inną stronę to nie wystarczy przypadkiem ich zwyczajnie obrócić? :>
shadowsexpe Napisano 4 Wrzesień 2012 Napisano 4 Wrzesień 2012 Szacowni panowie robicie tutorial z wykorzystaniem A&G Studio Light Setup Rig http://www.agtoolcompany.com/ag2/ także możecie bardzo długo i namiętnie szukać modyfikatora które go nie macie i za który trzeba zapłacić dodatkowo ;) a kółko na topie w tym studio oznacza to ze jest stosowany właśnie produkt wyżej wymieniony i ze działają tu jego modyfikatory. Kłopot będziesz miał z ustawianiem dokładnie tak świateł bo studio to daje target swatchu vrayligt i dzięki temu można ni dowolnie obracać i zmieniać jego położenia a zawsze i tak będzie skierowane np dany obiekt który chcemy oświetlić w scenie
elemeledutky Napisano 4 Wrzesień 2012 Napisano 4 Wrzesień 2012 hehe, ja nie robię tego tutoriala, tylko sprawdziłem czy mam coś takiego w stosie modyfikatorów i okazało się, że nie mam.. przypuszczałem, że to jakiś dodatek, jednak google nie chciało mi nic na ten temat podpowiedzieć :) Jak by nie było, dzięki za uświadomienie :D
Gilbert Napisano 8 Wrzesień 2012 Autor Napisano 8 Wrzesień 2012 (edytowane) Wielkie dzięki za istotne informacje, ustawiłem światła identycznie jak na screenie i render moim zdaniem jest prześwietlony dodatkowo widać na nim tylne światło, czemu mając identycznie ustawienia renderu i oświetlnie wychodzi mi inny render, niż Panu z tutorialu? Może ktoś mógłby mi to wytłumaczyć? Dodaje nie zbędne screeny :) Moje ustawienie oświetlnie ( do porównania z tutorialowym) Mój render z włączonym tylko przednim światłem Render z tutorialu z włączonym tylko przednim światłem Edytowane 8 Wrzesień 2012 przez Gilbert
shadowsexpe Napisano 8 Wrzesień 2012 Napisano 8 Wrzesień 2012 Mała różnica a cieszy zapewne ktoś użył do stworzenia odbić mapy hdri a u ciebie nie ma co się odbijać ;) wsadź do vrayenvironment mapkę vrayhdri z jakimś obrazkiem w hdri do sloru reflect i zobacz co będzie ;)
Gilbert Napisano 8 Wrzesień 2012 Autor Napisano 8 Wrzesień 2012 Mógłbyś mi to bardziej wytłumaczyć, jestem początkujący? Wiem, już co też jest źle, u mnie ta linia nie jest idealnie zaoogrąglona w kształt sfery tylko wygląda jak sześcian z zaaogrąglonymi bokami dlatego światło odbija się końcach tego napisu patrząc frontalnie a nie na środku jak na wersji z tutorialu :) Ogólnie chodzi o to że wybrzuszenie powinno być większe. Dodatkowo ogólne wrażenie jest dużo lepsze, dzieje się tak dlatego, że ja tworzyłem spline w AI i później przeniosłem do maxa, a w tutorialu było to modelowane bezpośrednio w maxie. Wiem, jednak, że istnieją specjalne modyfikatory aby temu zapobiec, przynajmniej w Cinema 4D są bo takowych używałem zanim przeniosłem się na maxa. Ktoś pomoże mi i wytłumaczy jak zamienić spline aby był idealnie zaokrąglony w kształt sfery, nie wiem czy dobrze to opisałem ale na pewno wiecie o co chodzi :) Będę bardzo wdzięczny!
shadowsexpe Napisano 8 Wrzesień 2012 Napisano 8 Wrzesień 2012 W ustawieniach spaljna znajduje się parametr interpolation standardem masz ustawiony steps na 6 i wtedy wszelkie łuki mają ząbkowania, parametr steps na 32 już powinno być znacznie lepiej ja standardem jak pracuje na większej ilości splajnów z zaokrągleniami parametr daje na 100. Splajna nie musisz tłoczyć ani kombinować strasznie wystarczy ze włączysz opcje rendering w splajnie enabled to rendere i enabled to view poniżej masz parametry którymi określisz czy linia ma być w formie obłej czy kwadratowej a takze jakie ma wymiary ;) Co do wytłumaczenie w ustawianiach render setup -vray - vrayenviroment( otoczenie sceny ) pierwszy slot odpowiada za światło otoczenia następny za odbicie a kolejny za refrakcje. slot odbić umożliwia ci wsadzenie do sceny tego co ma się odbijać w materiałach posiadających tak zdolność
Gilbert Napisano 9 Wrzesień 2012 Autor Napisano 9 Wrzesień 2012 Na pewno nie było tam żadnych map hdri, mam dokładnie takie same ustawienia jak w tutorialu. Ogarnąłem już ten model i światło odbija się identycznie jak na renderze z tuta. Tyle, że na renderowym światło jest jaśniejsze i końcówki są zaokrąglone, dodatkowo mi światło świeci mocniej przy takim samym ustawieniu oświetlenia. Teraz się tak zastanawiam, bo na tym pluginie vslr pisze, że supportuje tylko v-raya 1.5 i 2.0, mój ma wersję 2.00.03, czy to możliwe, że on nie współpracuje z vslr i dlatego oświetlenie wychodzi inne? Mój render po poprawieniu modelu ( bardziej wybrzuszony)
shadowsexpe Napisano 9 Wrzesień 2012 Napisano 9 Wrzesień 2012 To ze masz wersje 2.0.0 coś tam nie ma znaczenia dla plugina on po prostu pracuje z wersja 1.5 i 2 nie ważne z którym sp dodanym do tego vraya, na pewno nie działa już z 1.45 także to nie jest przyczyna. Natomiast ważne może być na jakiej wersji plugina pracujesz. A tak ogólnie to sprawdź nastawienia w światłach czy na pewno masz takie same bo mógł ci sie zakraś drobny błąd i masz np jakiś parametr ciut większy
Gilbert Napisano 9 Wrzesień 2012 Autor Napisano 9 Wrzesień 2012 Mam identyczne ustawienia renderu i oświetlenia, sprawdzałem 2 razy :) Może to też być przyczyną, że ja robie tego tutka w max 2012, a w tutorialu był robiony w 2011?
shadowsexpe Napisano 9 Wrzesień 2012 Napisano 9 Wrzesień 2012 nie, ale przyczyna np może być inaczej skalibrowany monitor takie monitory na co dzień w domu używane nie genialnie odwzorowują kolory jak także jasności. Barwy świateł tez sprawdzałeś bo niewielka zmian koloru światła już sie może odbić na ty czy światło jest jaśniejsze lub ciemniejsze niż na tutorialu masz może adres do tego tutka?
Gilbert Napisano 9 Wrzesień 2012 Autor Napisano 9 Wrzesień 2012 niema go w necie, podaj mi maila to Ci to wyśle w stepach :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się