Skocz do zawartości

Jak ustawić oświetlenie tak jak na tym screenie?


Gilbert

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, dopiero uczę się obsługi 3ds Maxa, zacząłem zabawę od tutoriali. Dorwałem sobie taki jeden ze styczniowego CA na neonowy napis przy użyciu V-Raya. Wymodelowałem sobie już text, stworzyłem potrzebne materiały ale za cholerę nie umiem ustawić oświetlenia tak jak to jest pokazane w tutorialu (załączam screena). Byłbym zajebiście wdzięczny gdyby ktoś wytłumaczył mi jak to jest ustawione. Pracuje na najnowszym sofcie

 

Na screenie widać jakis modifiter VLP, szukałem tego ale nie mam go na mojej liście modifiterów.

Kiedy stworzę i ułożę światełka tak jak na screenie strzałki skierowane są w inną stronę i w ogóle nie widać

ich na portviewarch front i top, w ogóle co znaczy to kółko na topie?

 

Z góry dziękuje wszystkim, którzy pomogą mi cokolwiek z tego zrozumieć :)

 

step003.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Szacowni panowie robicie tutorial z wykorzystaniem A&G Studio Light Setup Rig http://www.agtoolcompany.com/ag2/ także możecie bardzo długo i namiętnie szukać modyfikatora które go nie macie i za który trzeba zapłacić dodatkowo ;) a kółko na topie w tym studio oznacza to ze jest stosowany właśnie produkt wyżej wymieniony i ze działają tu jego modyfikatory. Kłopot będziesz miał z ustawianiem dokładnie tak świateł bo studio to daje target swatchu vrayligt i dzięki temu można ni dowolnie obracać i zmieniać jego położenia a zawsze i tak będzie skierowane np dany obiekt który chcemy oświetlić w scenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, ja nie robię tego tutoriala, tylko sprawdziłem czy mam coś takiego w stosie modyfikatorów i okazało się, że nie mam.. przypuszczałem, że to jakiś dodatek, jednak google nie chciało mi nic na ten temat podpowiedzieć :)

Jak by nie było, dzięki za uświadomienie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za istotne informacje, ustawiłem światła identycznie jak na screenie i render moim zdaniem jest prześwietlony dodatkowo widać na nim tylne światło, czemu mając identycznie ustawienia renderu i oświetlnie wychodzi mi inny render, niż Panu z tutorialu? Może ktoś mógłby mi to wytłumaczyć? Dodaje nie zbędne screeny :)

 

Moje ustawienie oświetlnie ( do porównania z tutorialowym)

beztytuukq.png

 

Mój render z włączonym tylko przednim światłem

fham.png

 

 

Render z tutorialu z włączonym tylko przednim światłem

01typebaselight.png

Edytowane przez Gilbert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś mi to bardziej wytłumaczyć, jestem początkujący?

 

Wiem, już co też jest źle, u mnie ta linia nie jest idealnie zaoogrąglona w kształt sfery tylko wygląda jak sześcian z zaaogrąglonymi bokami dlatego światło odbija się końcach tego napisu patrząc frontalnie a nie na środku jak na wersji z tutorialu :) Ogólnie chodzi o to że wybrzuszenie powinno być większe. Dodatkowo ogólne wrażenie jest dużo lepsze, dzieje się tak dlatego, że ja tworzyłem spline w AI i później przeniosłem do maxa, a w tutorialu było to modelowane bezpośrednio w maxie. Wiem, jednak, że istnieją specjalne modyfikatory aby temu zapobiec, przynajmniej w Cinema 4D są bo takowych używałem zanim przeniosłem się na maxa.

 

Ktoś pomoże mi i wytłumaczy jak zamienić spline aby był idealnie zaokrąglony w kształt sfery, nie wiem czy dobrze to opisałem ale na pewno wiecie o co chodzi :) Będę bardzo wdzięczny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ustawieniach spaljna znajduje się parametr interpolation standardem masz ustawiony steps na 6 i wtedy wszelkie łuki mają ząbkowania, parametr steps na 32 już powinno być znacznie lepiej ja standardem jak pracuje na większej ilości splajnów z zaokrągleniami parametr daje na 100. Splajna nie musisz tłoczyć ani kombinować strasznie wystarczy ze włączysz opcje rendering w splajnie enabled to rendere i enabled to view poniżej masz parametry którymi określisz czy linia ma być w formie obłej czy kwadratowej a takze jakie ma wymiary ;)

Co do wytłumaczenie w ustawianiach render setup -vray - vrayenviroment( otoczenie sceny ) pierwszy slot odpowiada za światło otoczenia następny za odbicie a kolejny za refrakcje. slot odbić umożliwia ci wsadzenie do sceny tego co ma się odbijać w materiałach posiadających tak zdolność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie było tam żadnych map hdri, mam dokładnie takie same ustawienia jak w tutorialu.

Ogarnąłem już ten model i światło odbija się identycznie jak na renderze z tuta.

 

Tyle, że na renderowym światło jest jaśniejsze i końcówki są zaokrąglone, dodatkowo mi światło świeci mocniej

przy takim samym ustawieniu oświetlenia.

 

Teraz się tak zastanawiam, bo na tym pluginie vslr pisze, że supportuje tylko v-raya 1.5 i 2.0, mój ma wersję 2.00.03, czy to możliwe, że on nie współpracuje z vslr i dlatego oświetlenie wychodzi inne?

 

Mój render po poprawieniu modelu ( bardziej wybrzuszony)

86551805.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze masz wersje 2.0.0 coś tam nie ma znaczenia dla plugina on po prostu pracuje z wersja 1.5 i 2 nie ważne z którym sp dodanym do tego vraya, na pewno nie działa już z 1.45 także to nie jest przyczyna. Natomiast ważne może być na jakiej wersji plugina pracujesz. A tak ogólnie to sprawdź nastawienia w światłach czy na pewno masz takie same bo mógł ci sie zakraś drobny błąd i masz np jakiś parametr ciut większy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, ale przyczyna np może być inaczej skalibrowany monitor takie monitory na co dzień w domu używane nie genialnie odwzorowują kolory jak także jasności. Barwy świateł tez sprawdzałeś bo niewielka zmian koloru światła już sie może odbić na ty czy światło jest jaśniejsze lub ciemniejsze niż na tutorialu masz może adres do tego tutka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności