Gość rogosh Napisano 4 Marzec 2003 Napisano 4 Marzec 2003 jak pozbyc sie takich malo ciekawych efektow (to w ramce) z gory dzienks ;) -------------------- pozdrawiam [Edited on 5-3-2003 by rogosh]
Gość woldi@ Napisano 6 Marzec 2003 Napisano 6 Marzec 2003 Ja też bym chciał wiedzieć.!!!:D Mam często takie same problemy. Jakiego mapowania zastosowałeś?
Gotham Napisano 6 Marzec 2003 Napisano 6 Marzec 2003 Pytanie: W unwarpie wierzchołki nie nachodzą na siebie czy teksturka nie jest zapętlona?
Gość rogosh Napisano 9 Marzec 2003 Napisano 9 Marzec 2003 Chodzi mi o to, zeby \"wlukna\" tego drewna lecialy w jedna strone.
M.O Napisano 20 Marzec 2003 Napisano 20 Marzec 2003 Musisz w modyfikatorze Unwrap zaznaczyć całą wewnętrzną część modelu(select face) i odpowiednio poustawiać vertexy w Edit UVW\'s(wierzchołki muszą być wewnątrz obszaru texturki), jeśli będzie widoczny szew na spojeniu krawędzi to popraw texturę w jakimś programie graficznym. Pozdrówka M.O::)
Gość rogosh Napisano 21 Marzec 2003 Napisano 21 Marzec 2003 dzieki M.O ale czy moglbys opisac to jasniej, bo nie skumalem za bardzo -------------------- pozdrawiam
M.O Napisano 21 Marzec 2003 Napisano 21 Marzec 2003 W modyfikatorze Unwrap UVW(musisz go przypisać swojemu modelowi) masz opcję Select Face, dzięki której wybierasz ścianki do mapowania. Wybierasz sobie te, które chcesz poprawić(w twoim przypadku jak widzę na dołączonym zdjęciu musisz wybrać wewnętrzne/zewnętrzne segmenty modelu). I teraz jest mały problem, bo nie wiem na jakiej wersji Maxa pracujesz. Jeśli to jest R3 to wybierz sobie połowę wewnętrznych/zewnetrznych ścianek, naciśnij Planar Map i potem Edit. Pokaże ci się okienko z współrzędnymi mapowania dla zaznaczonych wcześniej polygonów(aby zobaczyć w tym oknie nakładaną mape musisz wcześniej przypisać ja w kanale Diffuse danego modelu). Teraz trzeba tylko odpowiednio poustawiać vertexy(jak napisałem ci wcześniej) i to samo zrobić z drugą połówką modelu. Szwy mogą powstać w miejscu gdzie texturki się łączą trzeba więc to poprawić np w Photoshopie lub odpowiednio poobracać współrzędne mapowania i np. uzyskać efekt odbicia lustrzanego na łączeniu texturek. Z Maxem 5 masz jeszcze większe pole manewru ale to już za dużo by cza opowiadać.Odsyłam do Helpa, o ile się nie myle to w tutorialach dołączonych do Maxa jest dość dobre ćwiczonko odnośnie Unwrapa, no i kombinuj. Uff ale się opisałem. Jak coś nie skumałeś to sorry ale kiepski ze mnie nauczyciel. Czym się i miłego mapowania. M.O :cool:
Gith Napisano 25 Marzec 2003 Napisano 25 Marzec 2003 A nie lepiej modyfikator bodajze UVW Map czy jakos tak i wybrac Box i/lub poexperymentowac z innymi opcjami?
Blooddragon Napisano 30 Kwiecień 2003 Napisano 30 Kwiecień 2003 no jeśli textura ma być nałożona szybko i byle jak to najlepiej UVW Mapa rzucić, ale żeby efekty był jak najlepszy trzeba unwrapować:( no chyba, że chcesz boxa otexturować[lol]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się