Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam pytanie jak uzyskać podobny efekt jaki jest na vimeo

Dokładnie chodzi mi NIE o to drganie ale o efekt widoczny np w 00:28

 

Każdy tójkąt ma inny kolor,dodatkowe vertexy nie są rozmieszczone równomiernie- nie mam pomysłu jak stworzyć coś podobnego w pythonie.

 

 

Mam wątpliwości co do samej siatki?

Wiadomo że obrazek jest robiony na podstawie grafiki,zakładam że im mniejsza rozdzielczość grafiki i większa ilość wierzchołków tym lepiej.Taka mała aproksymacja?:)

Dodatkowo ilość kolorów tez powinna być ograniczona,tak mi się przynajmniej wydaję

 

Jak najlepiej dobrać rozmieszczenie wierzchołków? Myślałem o detekcji krawędzi ?Gdyby były to kwadraty to może i ładnie by to wyglądało ale są trójkąty i na tym mi zależy.Czy jest sens to tak rozpatrywać?Może ktoś ma inny pomysł?

 

Mógłbym pobawić się w photoshopie, zapisać w mniejszej rozdzielczości. Następnie otworzyć w processing i zapisać wszystkie punkty do tablicy i do pliku txt. Później tylko bym importował w blenderze.Wszystko byłoby w jednej płaszczyźnie ale to bym zmienił już ręcznie.

 

Sporo pracy(Nie wiem jak analizować grafikę 2d w blenderze,może ktoś zna jakiś tutorial?) ale efekt nie byłby zadowalający bo musiałbym łączyć wierzchołki ręcznie(dużo wierzchołków->dużo możliwości,dużo zabawy).Dodatkowo pozostawałaby kwestia kolorów.

 

Gdybym zdecydował się na jedną siatkę musiałbym zastosować kilka materiałów dla jednego obiektu co jest mało przejrzyste jak dla mnie.

Gdybym podzielił wszystko według kolorów miałbym bardzo dużo obiektów i jeszcze więcej problemów przy animowaniu drgania.Pierwsza opcje jest więc lepsza.

 

Może ktoś próbował zrobić coś podobnego,albo ma jakiś ciekawy pomysł

Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi:)

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Za dużo kombinujesz, czemu Python? To jakaś praca na zaliczenie?

Takie rzeczy powstają kiedy grafik wesoło się bawi narzędziami na ślepo i potem robi "odkrywcze" ujęcia.

 

Ustaw model np. małpkę na flat shading. Jeśli chcesz robić na Plane, to wcześniej twoją teksturę dodaj do modyfikatora Displace.

Używając Cycles pod materiał podepnij texturę.

Możesz użyć Diffuse BSDF i ustaw oświetlenie otoczenia na jakiś nie za duży poziom, albo Emmit na 1.0.

Jako wektor dla texa podepnij vector normalnej z Texture Coordinate node, albo Normal, True Normal, Tangent z Geometry node, obojętne, ale dadzą róże wariacje tego samego.

 

By uzyskać drgający wireframe dla meteriału, stwórz maskę używając wektorów UV, tutaj masz gotowca jak chcesz:

http://www.blendswap.com/blends/materials/cycles-wire-frame-shader/

 

Grubość siatki animujesz w materiale.

 

By uzyskać efekt drgań siatki użyj modyfikatora Decimate i podepnij modyfikator szumu pod wartość Decimate, tak samo grubość siatki.

 

I jak ktoś Ci pomaga w twoim wątku, to wypadało by potem odpisać :P Trochę kultury :P

Edytowane przez n-pigeon
Napisano

Jeżeli chodzi o odpisywanie to masz racje mój błąd. Po prostu byłem pewny, że odpisałem. Dzięki jeszcze raz za tamtą podpowiedź:)

 

Masz racje dużo kombinowania i chyba trochę ze złej strony się za to zabrałem.

Ogólnie czemu python?Szczerze,wydawał mi się jedynym rozwiązaniem.

 

Jako wektor dla texa podepnij vector normalnej z Texture Coordinate node, albo Normal, True Normal, Tangent z Geometry node, obojętne, ale dadzą róże wariacje tego samego.

Na to bym nie wpadł, zaraz będę próbował:)

 

Mógłbyś rozwinąć jeszcze

By uzyskać efekt drgań siatki użyj modyfikatora Decimate i podepnij modyfikator szumu pod wartość Decimate, tak samo grubość siatki.

 

Co to "modyfikator szumu" i jak podpiąć to pod Decimate?

Napisano

Spoko, taki żarcik :P

 

Pythona zazwyczaj używam dopiero jak okazuje się, że istniejące narzędzia były by zbyt czasochłonne, bądź żmudne do ustawiania ręcznie i sobie automatyzuje, albo kiedy nie znajduje rozwiązania problemu przy użyciu znanych mi narzędzi. ;)

 

Modyfikatory dla obiektów to nie jedyne modyfikatory w Blenderze. Są jeszcze modyfikatory dla krzywych animacji i to o nie chodzi. (niedługo dojdą modyfikatory koloru dla edytora video).

 

Ustawiasz keyframe na wartości modyfikatora decimate, przechodzisz do edytora Graph, klikasz N-key, zaznaczasz odpowiednią krzywą i w shelfie pod N pojawi się panel Modifiers, dodajesz modyfikator Noise i dalej już będziesz wiedział co robić. :)

Napisano

Próbowałem się trochę bawić nodami (Normal, True Normal, Tangent ) ale nie dawało to satysfakcjonujących rezultatów.

 

(Chciałem pokazać rendery, niestety nie mam teraz dostępu do komputera na którym się znajdują. Zazwyczaj wszystkie ścianki miały ten sam kolor albo trójkąty znajdujące się obok siebie miały 2 różne kolory,nie wyglądało to ciekawie.Jak tylko będę miał dostęp do komputera wrzucę jpg)

 

Ogólnie rzecz ujmując nie do końca wiem jak działają Tangent i wszystkie te opcję.

Mógłby ktoś wytłumaczyć ludzkim językiem "z czym to się je",dodam,że znam matematyczna definicję wektora.

 

Jeżeli chodzi o pythona i moje zagadnienie to trochę jak polowanie na muchę armatą:)

Gdybym chciał to zrobić od początku do końca na detekcji krawędzi to musiałbym zagłębić się w Teorie Grafów która jest tematem dość obszernym.

 

Kiedyś znalazłem coś takiego http://www.behance.net/gallery/Compound-Vision-(Prototype)/479554

 

Wydaje mi się,że w tym przypadku jest zastosowana jakaś tekstura która rozmazuje obraz(a właściwie obraz w poszczególnych komórkach) zastosowana na plane który jest bezpośrednio przed kamerą.

 

Może pójście w tym kierunku jest dobrym rozwiązaniem ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności