rdawlud Napisano 7 Wrzesień 2012 Napisano 7 Wrzesień 2012 Cześć Jak mapujecie np. asfalt? Ściągam sobie materiał np. z ww stronki i teraz jak to nałozyc żeby dobrze wyglądało? Bo dajmy na to mam kawałek drogi, mapa z materiału to asfalt w przybliżeniu, w viewporcie wiadomo wygląda ładnie. Ale jak go zrobię w dobrej skali to mam pełno powtarzalnych "kwadratów" tekstury, wygląda to wiadomo źle. A w skali 1:1 tego nie wrzucę. No i słyszałem też o teksturach "seamless" bodajże, których krawędzie ładnie się łączą, ale nie ma żadnego triku na taki problem? No bo takie tekstury byłyby chyba docelowo w takich właśnie gotowych materiałach do pobrania a nie żebym sam musiał je przerabiać więc jak z tym się obchodzić? Pozdrawiam
Kryzys Napisano 11 Wrzesień 2012 Napisano 11 Wrzesień 2012 Odnośnie drugiego: Zrobienie takiej tekstury to jest 5 min roboty przy obróbce. Offset + stamp i jedziemy. No chyba że asfalt jest po trzęsieniu ziemi to może być problem. Co do pierwszego. Gdybym miał to robić ... Zrobiłbym to właśnie teksturą zapętloną i nie mapowałbym ostrych zakrętów, żeby była ciągłość, bo pojawiły by się zniekształcenia. Zaznaczenia zakrętów ( jeżeli jest to jakiś tor wyścigowy ), detale dodałbym na osobnych decalach. - Tzn. na polygonach z teksturami z kanałem alpha dla przeźroczystości. Mogą to być plamy po oleju, ślady po paleniu gumy, kałuże, studzienki, znaki poziome itd.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się