Napisano 10 Wrzesień 201212 l Witam, od tygodnia zacząłem się uczyc 3DsMaxa i Vraya, chciałbym się dowiedzieć jak osiągnąc większy realizm w tej scenie? Jak można naświetlić scenę drugim światłem żeby miała niebieski ambient i jak uzyskać jakiś fajny materiał szyby żeby była nieco brudniejsza, wyrazista? I jak najlepiej zrobić enviro lotniska za oknem? Potrzebuję rad na początek :) Textury pochodzą z cgtextures.com oraz z google. [ATTACH=CONFIG]87416[/ATTACH]
Napisano 11 Wrzesień 201212 l Po pierwsze to ty daj ustawienia vraya i świateł i kamery. Iloma światłami świecisz w tej scenie i w ogóle jak ją oświetlasz. Co do pytania o szybe możesz dodać jakąś fajna mapę z brudem do reflekta w materiale. Jesli masz zdjęcie najlepiej panorama albo hdri lotniska to w pierwszym przypadku zrób plejna i wrzuć na niego materiał vraylightmtl z panoramą tego lotniska możesz dzięki temu sterować naświetleniem obrazka za oknem, natomiast jesli masz mapkę hdri to można by ja wsadzić w enviroment.
Napisano 11 Wrzesień 201212 l Autor Scena jest oświetlona Vray Sun'em + Vray Light przy oknie, wsadziłem teraz jeszcze Vray ambient. Jak bym chciał zrobić przy ścianie dodatkowe światełka typu spot żeby podświetlały ścianę to jakiech najlepeij użyć? bo spoty z standartów kiepsko idą w parze z Vrayem jakoś :/ Spróbuje wykorzystać panoramy zdjęcia z lotniskiem z planem, dzięki :) A, w kamerze ustawłem ISO na 150 i white balance na daylight. A i jeszcze nie wiem gdzie ustawić w materiale transparent, tzn szyba jest przezroczysta ale cienie nie wychodzą od tych krat i kolumn jak jest szyba :| Edytowane 11 Wrzesień 201212 l przez stock
Napisano 12 Wrzesień 201212 l Zobaz czy w materiale szkła masz zaznaczona tak opcje jak affect shadows znajduje się ona w sekcji refrakcji. Jeśli chodzi o światła o które się pytasz to warto zastosować vryies http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/vrayieslight_params.htm i znaleźć pliki z własnościami światła takiego jak chcesz uzyskać bardzo często producenci oświetlenia maja na swoich stronach tego typu pliki, równie dobrze obiekty które maj dostarczać tego światła możesz pokryć materiałem vraylightmtl i tak dobrać kolor świecenie jak i moc jego. Wrzuć screenshot z ustawieniami vraya bo ci się coś wysypuje i to widać na płytkach po lewej stronie na ścianie. W environment masz mapę vraysky przeciągnij ja do edytora materiałów z opcja instance i następnie uaktywnij. Dzięki temu będziesz mógł sterować także światłem nieba fizycznego ;) Edytowane 12 Wrzesień 201212 l przez shadowsexpe
Napisano 12 Wrzesień 201212 l Autor Spoko, nie ma już tych jasnych kropek jakiś błąd był. Dalej mam problem z światłem, jakby Vraysun override'ował wszystkie inne światła :/ A ustawieniami nieba nie moge też w Sunie sterować? to nie to samo?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto