stock Napisano 10 Wrzesień 2012 Napisano 10 Wrzesień 2012 Witam, od tygodnia zacząłem się uczyc 3DsMaxa i Vraya, chciałbym się dowiedzieć jak osiągnąc większy realizm w tej scenie? Jak można naświetlić scenę drugim światłem żeby miała niebieski ambient i jak uzyskać jakiś fajny materiał szyby żeby była nieco brudniejsza, wyrazista? I jak najlepiej zrobić enviro lotniska za oknem? Potrzebuję rad na początek :) Textury pochodzą z cgtextures.com oraz z google. [ATTACH=CONFIG]87416[/ATTACH]
shadowsexpe Napisano 11 Wrzesień 2012 Napisano 11 Wrzesień 2012 Po pierwsze to ty daj ustawienia vraya i świateł i kamery. Iloma światłami świecisz w tej scenie i w ogóle jak ją oświetlasz. Co do pytania o szybe możesz dodać jakąś fajna mapę z brudem do reflekta w materiale. Jesli masz zdjęcie najlepiej panorama albo hdri lotniska to w pierwszym przypadku zrób plejna i wrzuć na niego materiał vraylightmtl z panoramą tego lotniska możesz dzięki temu sterować naświetleniem obrazka za oknem, natomiast jesli masz mapkę hdri to można by ja wsadzić w enviroment.
stock Napisano 11 Wrzesień 2012 Autor Napisano 11 Wrzesień 2012 (edytowane) Scena jest oświetlona Vray Sun'em + Vray Light przy oknie, wsadziłem teraz jeszcze Vray ambient. Jak bym chciał zrobić przy ścianie dodatkowe światełka typu spot żeby podświetlały ścianę to jakiech najlepeij użyć? bo spoty z standartów kiepsko idą w parze z Vrayem jakoś :/ Spróbuje wykorzystać panoramy zdjęcia z lotniskiem z planem, dzięki :) A, w kamerze ustawłem ISO na 150 i white balance na daylight. A i jeszcze nie wiem gdzie ustawić w materiale transparent, tzn szyba jest przezroczysta ale cienie nie wychodzą od tych krat i kolumn jak jest szyba :| Edytowane 11 Wrzesień 2012 przez stock
shadowsexpe Napisano 12 Wrzesień 2012 Napisano 12 Wrzesień 2012 (edytowane) Zobaz czy w materiale szkła masz zaznaczona tak opcje jak affect shadows znajduje się ona w sekcji refrakcji. Jeśli chodzi o światła o które się pytasz to warto zastosować vryies http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/vrayieslight_params.htm i znaleźć pliki z własnościami światła takiego jak chcesz uzyskać bardzo często producenci oświetlenia maja na swoich stronach tego typu pliki, równie dobrze obiekty które maj dostarczać tego światła możesz pokryć materiałem vraylightmtl i tak dobrać kolor świecenie jak i moc jego. Wrzuć screenshot z ustawieniami vraya bo ci się coś wysypuje i to widać na płytkach po lewej stronie na ścianie. W environment masz mapę vraysky przeciągnij ja do edytora materiałów z opcja instance i następnie uaktywnij. Dzięki temu będziesz mógł sterować także światłem nieba fizycznego ;) Edytowane 12 Wrzesień 2012 przez shadowsexpe
stock Napisano 12 Wrzesień 2012 Autor Napisano 12 Wrzesień 2012 Spoko, nie ma już tych jasnych kropek jakiś błąd był. Dalej mam problem z światłem, jakby Vraysun override'ował wszystkie inne światła :/ A ustawieniami nieba nie moge też w Sunie sterować? to nie to samo?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się