Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, od tygodnia zacząłem się uczyc 3DsMaxa i Vraya, chciałbym się dowiedzieć jak osiągnąc większy realizm w tej scenie? Jak można naświetlić scenę drugim światłem żeby miała niebieski ambient i jak uzyskać jakiś fajny materiał szyby żeby była nieco brudniejsza, wyrazista? I jak najlepiej zrobić enviro lotniska za oknem? Potrzebuję rad na początek :)

Textury pochodzą z cgtextures.com oraz z google.

 

[ATTACH=CONFIG]87416[/ATTACH]

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Po pierwsze to ty daj ustawienia vraya i świateł i kamery. Iloma światłami świecisz w tej scenie i w ogóle jak ją oświetlasz. Co do pytania o szybe możesz dodać jakąś fajna mapę z brudem do reflekta w materiale. Jesli masz zdjęcie najlepiej panorama albo hdri lotniska to w pierwszym przypadku zrób plejna i wrzuć na niego materiał vraylightmtl z panoramą tego lotniska możesz dzięki temu sterować naświetleniem obrazka za oknem, natomiast jesli masz mapkę hdri to można by ja wsadzić w enviroment.

Napisano
  • Autor

Scena jest oświetlona Vray Sun'em + Vray Light przy oknie, wsadziłem teraz jeszcze Vray ambient.

Jak bym chciał zrobić przy ścianie dodatkowe światełka typu spot żeby podświetlały ścianę to jakiech najlepeij użyć? bo spoty z standartów kiepsko idą w parze z Vrayem jakoś :/ Spróbuje wykorzystać panoramy zdjęcia z lotniskiem z planem, dzięki :)

 

A, w kamerze ustawłem ISO na 150 i white balance na daylight.

 

A i jeszcze nie wiem gdzie ustawić w materiale transparent, tzn szyba jest przezroczysta ale cienie nie wychodzą od tych krat i kolumn jak jest szyba :|

Edytowane przez stock

Napisano

Zobaz czy w materiale szkła masz zaznaczona tak opcje jak affect shadows znajduje się ona w sekcji refrakcji. Jeśli chodzi o światła o które się pytasz to warto zastosować vryies http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/vrayieslight_params.htm i znaleźć pliki z własnościami światła takiego jak chcesz uzyskać bardzo często producenci oświetlenia maja na swoich stronach tego typu pliki, równie dobrze obiekty które maj dostarczać tego światła możesz pokryć materiałem vraylightmtl i tak dobrać kolor świecenie jak i moc jego. Wrzuć screenshot z ustawieniami vraya bo ci się coś wysypuje i to widać na płytkach po lewej stronie na ścianie. W environment masz mapę vraysky przeciągnij ja do edytora materiałów z opcja instance i następnie uaktywnij. Dzięki temu będziesz mógł sterować także światłem nieba fizycznego ;)

Edytowane przez shadowsexpe

Napisano
  • Autor

Spoko, nie ma już tych jasnych kropek jakiś błąd był. Dalej mam problem z światłem, jakby Vraysun override'ował wszystkie inne światła :/

A ustawieniami nieba nie moge też w Sunie sterować? to nie to samo?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności