mirass Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 Szukałem na forum i w google, ale nic nie znalazłem, albo nie wiem jak poprawnie nazwać to co szukam. Szukam jakiegoś tutoriala, albo chociaż opisanego słownie, jak tworzyć w photoshopie mapy tekstur jak np. reflection map, reflection gloss itd. Photoshopa mniej więcej ogarniam, ale chciałbym wiedzieć jak poszczególne mapki mają wyglądać. Byłbym wdzięczny za pomoc.
Lucek Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 mirass: W sumie nie widziałem też nigdy takiego tutoriala, ale sprawa jest dosyć prosta jeżeli zrozumiesz działanie tych modyfikatorów w materiale. Pomoże ci w tym oglądanie map, które już ludzie pokazywali. Wysoki gloss (biel) odbija światło tylko w jednym kierunku tak jak lustro, a niski (czerń) rozprasza je w różnych kierunkach tak jak np. farba na ścianie. Wysoki reflect odbija więcej a niski mniej światła. Kolorowy robi to różnie dla różnych barw. Dla kolorowych odbić takich jak np. daje złoto ja daję w reflecta RGB multiply i tam jakiś żółty i pomarańcz. Jak robisz taką mapkę dla materiału to bierzesz jakąś referencję i analizujesz poszczególne właściwości materiału na zdjęciu. Najczęściej wystarczy zdesaturować wtedy mapkę diffuse i za pomocą masek i curvesów albo contrast/brightness dopasować jasność map. Trochę się to komplikuje np. kiedy robisz mapki dla twarzy. Dużo wtedy daje obserwacja map udostępnionych w necie bo efekty widoczne dla sss + reflect + gloss można różnie interpretować. Powodzenia w pracy!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się