Gość ppmoon Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 (edytowane) [ATTACH=CONFIG]87563[/ATTACH]Witam wszystkich:) Jakiś czaaas temu miałem tu tekę pod szyldem "pavloksiezyc" niestety minęło sporo czasu, pamięć nie ta już i zapomniałem hasła itd.:) Ale dobra do rzeczy. Po lekkiej przerwie znów wracam do malowania i szkolenia skilla, stąd nowa teka:) Mam nadzieję, że znów znajdę w tym miejscu wiele pomocnych opinii na temat tego co i ów próbuję namalować:) Zaczynamy: ps. na początek nowe potem stare rzeczy;) Sugar Skull Girl (wzorowane tatuażami) SF fantasy knight ipad drawings Marilyn nosowojownik (progres ) i kolejno postacie na etykiety piwne (dla kumpla;) ) bratanica z foty no i stare rzeczy dla przypomnienia;P moja ukochana dziewczyna:) i reszta starszych prac Edytowane 24 Wrzesień 2012 przez ppmoon
Status Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 Witam ponownie na forum. Więc zaczynajmy. 1. Zajmijmy się planami. Na przykładzie 3 najważniejszych planów odnajdujemy zróżnicowanie waloru. Każdy plan ma inną skalę waloru i oczywiście inny walor najjaśniejszy i najciemniejszy. To oczywiście zależy od światła w danej scenie, ale nigdy te punkty skrajne nie będą takie same dla kilku planów. To dlatego twoje obrazki są płaskie. 2. Przejdźmy do drugiej części także związanej z walorem. Załóżmy, że olewamy plany i robimy sam koncept postaci na białym tle. W tym miejscu musimy pamiętać o jednym - najciemniejszy i najjaśniejszy punkt będzie tylko jeden. Nie możesz walić najjaśniejszej barwy wszędzie tam gdzie jest jasno. Tak samo z najciemniejszą. Tutaj idealnie pasuje coś co kiedyś pisał Marek "Omen": "WSZYSTKO JEST GRADIENTEM" - tutorial jest na maxie "Walka z walorem" lub na okonart.com 3. W Obrazie nie ma czystej bieli i czystej czerni. Gdybyś wziął najciemniejszy i najjaśniejszy punkt z jakiegokolwiek znanego dzieła i umieścił go na neutralnym tle, zauważyłbyś, że czarny nie jest czarny, a białemu bliżej do 30% szarości. 4. Myśl o wszystkim! W tej chwili myślisz tak: "napizgam rycerza!" i robisz to. Powinieneś myśleć o jego pozie, układzie mięśni, ubraniu, świetle i dopiero pizgać rycerza. Tutaj chciałbym zauważyć, że światło się odbija i zmienia barwy. To dzięki światłu widzimy w ogóle jakieś barwy! http://foxbane.deviantart.com/art/Tutorial-Painting-Skin-in-PS-100328544 - Nie jest to najlepszy sposób do uzyskania odpowiedniej barwy, ale zauważ ile kolorów jest na palecie do zrobienia samego skin tone. Podejrzewam, że ty masz tylko dwa.
takashmen Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 strasznie brudzisz np. skóra rycerza wsztstko malujesz w jeden sposób nie ma rozróźnienia na materiały, jakichkolwiek tekstur może czas na malowanie z natury?
Gość ppmoon Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 Status - danka za rady:) właśnie o to to mi chodziło, dokładne co jest z du... a co ok:) większość moich prac robiłem for fun. I większej uwagi nie zwracałem na ważne szczegóły, jak również trochę artyzmu (nie mówię, że to dobre) chciałem w nie wnieść. Stąd wyjście poza "ramy" np zero czarnego:) Co do palety barw w skinie masz rację tu mam ograniczoną ilość kolorów i to dostrzegam. Pracę są stare i mam zamiar właśnie iść w ćwiczenia nie jak to ująłeś "npizgać coś" bo mi wpadnie do głowy:) Dzięki za grafę z planami, pośmigałem po forum dziś nadrabiałem braki info i gif od nicponia również bardzo dużo pokazuje, mimo że bardziej tam chodziło o szczegółowość pracy. Myślałem nad minimalizmem w stylu Capitana, na takim stylu poćwiczyć przestrzeń:) Dzięki jeszcze raz i mam nadzieję na kolejne uwagi już przy bardziej "ćwiczeniowych" pracach. Piona:)
Gość ppmoon Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 takashmen - brudzisz? można jaśniej:) większość obrazków jak odpowiedziałem do Statusa są for fun. Bardziej ostatnimi czasy zdarzało się zaprojektować www i logo + resztę podobnych rzeczy niż tworzyć ilu dla kogoś. I malowałem jak mi wygodniej:) Postanowiłem wrócić do tego tematu na poważnie:) a natura, natura oczywiście, że wróci obowiązkowo:)
takashmen Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 znaczy się że kolory nie są czyste przebija spod nich czarno biały szkic brakuje nasycenia, focal pointa co powoduje że staje się to takie nijakie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się