erykowal Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 Czesc Mam problem z uzyskaniem intensywnej barwy plynu lub szkla przy tym materiale. Kręcę na wiele sposobow i jak do tej pory nic. Mam tez ćwieka gdy chcę zmnieszyć transparency. Najwidoczniej coś umkneło, prośba o pomoc i jakąś wskazówkę. Sam juz nic nie wskoram. Eryk
artzgodka Napisano 25 Wrzesień 2012 Napisano 25 Wrzesień 2012 przykłady proszę co chcesz a co uzyskujesz
erykowal Napisano 27 Wrzesień 2012 Autor Napisano 27 Wrzesień 2012 [ATTACH=CONFIG]87602[/ATTACH] najwazniejsze: a) nie wiem jak dodac kolor do tego materialu i ciage jest szary bezbarwny b) chcę aby kula na brzegu tracila transparentnosc np: kąt 0stopni - 85%, a blisko krawedzi 90stopni tylko 20% jak osiągnąć podobne efekty przy dielectric :( dziękuję za pomoc!
artzgodka Napisano 27 Wrzesień 2012 Napisano 27 Wrzesień 2012 a) dajesz kolor w nodzie i zwiększasz Absorption b) chyba się nie da lub tez nie wiem jak ale wg. mnie nod ten był stworzony tak by takie właśności fizyczne materiałów ogarniał sam czyli jest poprawny fizycznie, jak w realu i efekt fresnela niejako ma już w sobie z ciekawości, masę szkła jest w scenie jak długo to się renderuje ?
erykowal Napisano 27 Wrzesień 2012 Autor Napisano 27 Wrzesień 2012 teraz dopiero dorwalem sie do netu. Ze szklem z dielectric jest w/g mnie szybko 10 - 15min. W porownaniu do standardSurfaceEditor i renderu "standard" w Cinemie (physical nawet nie tykam :( Ale dokladnie sprawdze jutro w pracy. Wiekszy problem jest z refleksja w detalu drewna > dobrze wygladajacy obraz kosztuje co najmniej 1godzine. Moze cos zle robie ale ustawienia min1 max64 as .001 to minimum dajace w miare ok. ale godzina leci przy podobnej - odrobine wiekszej rozdzielczosci niz w zalaczniku. Zmienialem ustawienia absorption i kolor w oknie noda i jedyny efekt to zaczernienie. Jeszcze sprawdze w ustawieniach samego renderera gdyz moze sie okazac, ze tam tkwi problem. dzięki!!! artzgodka!
artzgodka Napisano 3 Październik 2012 Napisano 3 Październik 2012 tak z tego co pamiętam to Directional Rays musi być zaznaczone, po testuj na pewno można zabarwić szkło tak jak pisałem
J|L Napisano 4 Październik 2012 Napisano 4 Październik 2012 jesli ci zmienia kolor na czarny to chyba wprowadzasz zbyt dużą wartość absorption spróbuj zwiekszac stopniowo np o 0.01
agatfx Napisano 23 Listopad 2012 Napisano 23 Listopad 2012 panowie, a jak zmniejszyc transparentnosc na całosci w tym materiale??? :-) przeciez szklo nie jest jedynie 90%, czy 100% transparentne. Jak uzyskać np: 50% transparentnosci?
artzgodka Napisano 23 Listopad 2012 Napisano 23 Listopad 2012 czyste szkło jest zawsze transparentne koło 100% :)
erykowal Napisano 29 Listopad 2012 Autor Napisano 29 Listopad 2012 mozesz pokręcić z Material Mixer lub Switch ale czy dobrze wyjdziesz na tym czasowo? - sprawdz :) zobacz na forum NT!!! tam jest sporo testow z tym materialem. Alternatywne rozwiaznie pokazal tez Artzgodka moze okazac sie ze jest to rozwiazanie szybsze w renderowaniu http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=80652
artzgodka Napisano 30 Listopad 2012 Napisano 30 Listopad 2012 Delta - też daję radę i Transparency można ustawić wedle życzenia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się