Napisano 24 Wrzesień 201212 l Czesc Mam problem z uzyskaniem intensywnej barwy plynu lub szkla przy tym materiale. Kręcę na wiele sposobow i jak do tej pory nic. Mam tez ćwieka gdy chcę zmnieszyć transparency. Najwidoczniej coś umkneło, prośba o pomoc i jakąś wskazówkę. Sam juz nic nie wskoram. Eryk
Napisano 27 Wrzesień 201212 l Autor [ATTACH=CONFIG]87602[/ATTACH] najwazniejsze: a) nie wiem jak dodac kolor do tego materialu i ciage jest szary bezbarwny b) chcę aby kula na brzegu tracila transparentnosc np: kąt 0stopni - 85%, a blisko krawedzi 90stopni tylko 20% jak osiągnąć podobne efekty przy dielectric :( dziękuję za pomoc!
Napisano 27 Wrzesień 201212 l a) dajesz kolor w nodzie i zwiększasz Absorption b) chyba się nie da lub tez nie wiem jak ale wg. mnie nod ten był stworzony tak by takie właśności fizyczne materiałów ogarniał sam czyli jest poprawny fizycznie, jak w realu i efekt fresnela niejako ma już w sobie z ciekawości, masę szkła jest w scenie jak długo to się renderuje ?
Napisano 27 Wrzesień 201212 l Autor teraz dopiero dorwalem sie do netu. Ze szklem z dielectric jest w/g mnie szybko 10 - 15min. W porownaniu do standardSurfaceEditor i renderu "standard" w Cinemie (physical nawet nie tykam :( Ale dokladnie sprawdze jutro w pracy. Wiekszy problem jest z refleksja w detalu drewna > dobrze wygladajacy obraz kosztuje co najmniej 1godzine. Moze cos zle robie ale ustawienia min1 max64 as .001 to minimum dajace w miare ok. ale godzina leci przy podobnej - odrobine wiekszej rozdzielczosci niz w zalaczniku. Zmienialem ustawienia absorption i kolor w oknie noda i jedyny efekt to zaczernienie. Jeszcze sprawdze w ustawieniach samego renderera gdyz moze sie okazac, ze tam tkwi problem. dzięki!!! artzgodka!
Napisano 3 Październik 201212 l tak z tego co pamiętam to Directional Rays musi być zaznaczone, po testuj na pewno można zabarwić szkło tak jak pisałem
Napisano 4 Październik 201212 l jesli ci zmienia kolor na czarny to chyba wprowadzasz zbyt dużą wartość absorption spróbuj zwiekszac stopniowo np o 0.01
Napisano 23 Listopad 201212 l panowie, a jak zmniejszyc transparentnosc na całosci w tym materiale??? :-) przeciez szklo nie jest jedynie 90%, czy 100% transparentne. Jak uzyskać np: 50% transparentnosci?
Napisano 29 Listopad 201212 l Autor mozesz pokręcić z Material Mixer lub Switch ale czy dobrze wyjdziesz na tym czasowo? - sprawdz :) zobacz na forum NT!!! tam jest sporo testow z tym materialem. Alternatywne rozwiaznie pokazal tez Artzgodka moze okazac sie ze jest to rozwiazanie szybsze w renderowaniu http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=80652
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto