Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Koledzy, mam maxa 2012 , rysuje prostokat, odpalam floor generatora.

Podloga sie tworzy, w mape diffuse w materiale wrzucam multitexture, klikam open files, wybieram przypuscmy 8 roznych tekstur, nadaje na podloge i wyglada na to, jakby jedna teksture mi powielal na podlodze.

Cos robie zle ?

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 4,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nic nie robisz źle tylko tak jest na podglądzie po wyrenderowaniu powinieneś mieć różnorodność już na deskach

Napisano
  • Autor

[ATTACH=CONFIG]87662[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]87661[/ATTACH]

 

no na renderze wyglada to tak, probka z materialu obok.

Napisano
  • Autor

no wiesz, nie mam powodu dla ktorego mialby tego nei robic...moge to sprawdzic. teraz mi przyszlo do glowy, ze moze sa zbyt duze..sprawdze to.

Napisano
  • Autor

sprawdzilem. ewidentnie jest tak, ze wybiera i wrzuca tylko jedna....nawet probowalem na malych teksturach i kompletnie rownych fakturach, jest to samo.

Napisano

wielkość tekstur praktycznie mówiąc nie ma znaczenie dla generatora( jedynie ważne jest przyporządkowanie rozmiaru mapy np decha o konkretnych wymiarach i taka sam decha w generatorze ale to nie ma wpływu na mieszanie mapami) a próbowałeś wczytać mapy przez ctrl + a. W ogóle to ściągnij jeszcze raz scrypt i multitexture map bo może coś ci się po prostu kiepsko ściągnęło ;) a wogóle wrzuc ustawienia multitexture map

Update

Już wiem zapewne w multitexture map włączyłeś w randomize by zamiast material ID na object to wtedy nie miesza mapami ;) tylko układa jedna po całosci ;)

Edytowane przez shadowsexpe

Napisano
  • Autor

nope, jest na material ID..

cos tu nie gra.

 

- - - Updated - - -

 

masz moze maxa 2012? moglbym Ci ten plik wyslac?

Napisano

wrzucasz te mampy z ctrl wcisnietym ? tzn zaznaczasz tylko raz wile plikow

Napisano

Ja miałem podobny problem, załądowałem mapy wyłączyłem i włączyłem maxa zrobiłem próbny render regionu i po skończeniu liczenia miałem normalne mapy już w viewporcie.

Napisano

wiesz co przecież on ci miesza teksturami tylko zastosowałeś teksturę deski ze śrubami i one niestety żeby nie wiem jak skrypt nimi kręcił to zawsze daje ten układ powtarzalności tych śrub na desce i w oddaleniu wygląda że masz stale jedna mapę

Zrób porządek z jednostkami w jakich masz scenę w unit setup masz zakładkę

system units setup ustaw tam takie jednastki na jkich pracujesz bo teraz ogólne maxowe masz na cale a sam ustawiłes na metry a generator pracuje na ogólnych maxowyxh i ne beda ci sie wymiwry zgadzały, ogólnie jak robisz podłog to najczesciej tekstury maj podpis jakiego wymiary jest deska w stanie rzeczywistym i podłoge stara sie tez tak robić bo ci bedzie ładnie odwzorowywac dwa jak masz duza podłoge to dawaj jak najwiecej map nie tylko 6 bedzie wieksza roznorodnosc

dechy.jpg

Edytowane przez shadowsexpe

Napisano
  • Autor

dzieki shadowsexpe..tak jak mowisz, nie inaczej.

pozdrawiam, moge Ci piwo postawic gdzies tutaj? ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności