Skocz do zawartości

znikający spline przy konwersji do poly, extrudowanie w złym kierunku.


elemeledutky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przy konwersji spline'a do poly, spline w maxie znika (wydaje mi się, że jest pospawany, zamknięty itd). Przy próbie wyciągnięcia go - wyciąga się zgodnie z kierunkiem nie tego wektora co trzeba.

O co tu chodzi, bo już kolejny raz mam taki przypadek i nie wiem czym jest spowodowany.

tutaj ten kształt: http://speedy.sh/JmunY/2.max

 

Druga sprawa, chcę wyciągnąć podobny kształt (polygon) po czerwonym splejnie. Niestety podczas wyciągania kształt schodzi trochę w bok (osią nowo postałego obiektu nie jest spline po którym go wyciągam, a takie było założenie), dlaczego?

 

5.jpg

Edytowane przez elemeledutky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nie wiem w jaki sposób konwertujesz spline do editable poly, ale jeżeli przez convert to.. to zamiast tego użyj modyfikatora surface i popróbuj różne wartości treshhold i steps.

 

edit. faktycznie jakieś dziwne akcje z tym splinem, ale obróciłem go o 90 stopni wobec osi x z poziomu editable spline>spline i jest już ok

Edytowane przez pecet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz ustawioną rotację w opcjach extudowania po splinie - czy to nie powód tego przesunięcia? Co do konwersji splinea na editable poly, to zaznacz najpierw opcję show vertex numbers. U mnie w dwgach, które dostaję od klientów często pojawia się problem nakładania się krawędzi, a wychodzi to przy widocznych numerach vertexów (pokrywają się liczby)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo iż spline może wydawać się zamknięty to wcale tak nie musi być. Dobrym sposobem na sprawdzenie czy rzeczywiście jest zamknięty jest zaznaczenie go z pozycji obwodu (3). Jeżeli zaznaczy sie cały obwód to widocznie masz gdzieś zdublowane krawędzie. Jeżeli się nie zaznaczy w całości to zwelduj wszystkie wierzchołki przez "fuse", "connect", "weld" przy włączonym wyświetlaniu wierzchołków. Sprawdz też we wszystkich widokach czy vertexy są na tej samej płaszczyznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności