elemeledutky Napisano 3 Październik 2012 Napisano 3 Październik 2012 (edytowane) Witam, Przy konwersji spline'a do poly, spline w maxie znika (wydaje mi się, że jest pospawany, zamknięty itd). Przy próbie wyciągnięcia go - wyciąga się zgodnie z kierunkiem nie tego wektora co trzeba. O co tu chodzi, bo już kolejny raz mam taki przypadek i nie wiem czym jest spowodowany. tutaj ten kształt: http://speedy.sh/JmunY/2.max Druga sprawa, chcę wyciągnąć podobny kształt (polygon) po czerwonym splejnie. Niestety podczas wyciągania kształt schodzi trochę w bok (osią nowo postałego obiektu nie jest spline po którym go wyciągam, a takie było założenie), dlaczego? Edytowane 3 Październik 2012 przez elemeledutky
pecet Napisano 3 Październik 2012 Napisano 3 Październik 2012 (edytowane) Nie wiem w jaki sposób konwertujesz spline do editable poly, ale jeżeli przez convert to.. to zamiast tego użyj modyfikatora surface i popróbuj różne wartości treshhold i steps. edit. faktycznie jakieś dziwne akcje z tym splinem, ale obróciłem go o 90 stopni wobec osi x z poziomu editable spline>spline i jest już ok Edytowane 3 Październik 2012 przez pecet
elemeledutky Napisano 3 Październik 2012 Autor Napisano 3 Październik 2012 Splejna rzeczywiście konwertuję do editable poly klikając na niego ppm i wybierając convert to editable poly. No właśnie, co może być przyczyną występowania czegoś takiego? bo jak nie znajde przyczyny, to nadal będę powtarzał ten błąd..
pecet Napisano 3 Październik 2012 Napisano 3 Październik 2012 Po stworzeniu spline pewnie go obróciłeś o 90 stopni na na poziomie 'sub obiektu' i dlatego tak się działo. Jak chcesz obrócić spline to obracaj z poziomu obiektu.
elemeledutky Napisano 3 Październik 2012 Autor Napisano 3 Październik 2012 aa jest to możliwe, wezmę to pod uwagę i mam nadzieję, że więcej problem się nie pojawi.. dzięki!
dimaxion Napisano 4 Październik 2012 Napisano 4 Październik 2012 Masz ustawioną rotację w opcjach extudowania po splinie - czy to nie powód tego przesunięcia? Co do konwersji splinea na editable poly, to zaznacz najpierw opcję show vertex numbers. U mnie w dwgach, które dostaję od klientów często pojawia się problem nakładania się krawędzi, a wychodzi to przy widocznych numerach vertexów (pokrywają się liczby)
PurePixel Napisano 4 Październik 2012 Napisano 4 Październik 2012 Mimo iż spline może wydawać się zamknięty to wcale tak nie musi być. Dobrym sposobem na sprawdzenie czy rzeczywiście jest zamknięty jest zaznaczenie go z pozycji obwodu (3). Jeżeli zaznaczy sie cały obwód to widocznie masz gdzieś zdublowane krawędzie. Jeżeli się nie zaznaczy w całości to zwelduj wszystkie wierzchołki przez "fuse", "connect", "weld" przy włączonym wyświetlaniu wierzchołków. Sprawdz też we wszystkich widokach czy vertexy są na tej samej płaszczyznie.
Rekomendowane odpowiedzi