elemeledutky Napisano 3 Październik 2012 Share Napisano 3 Październik 2012 (edytowane) Witam, Przy konwersji spline'a do poly, spline w maxie znika (wydaje mi się, że jest pospawany, zamknięty itd). Przy próbie wyciągnięcia go - wyciąga się zgodnie z kierunkiem nie tego wektora co trzeba. O co tu chodzi, bo już kolejny raz mam taki przypadek i nie wiem czym jest spowodowany. tutaj ten kształt: http://speedy.sh/JmunY/2.max Druga sprawa, chcę wyciągnąć podobny kształt (polygon) po czerwonym splejnie. Niestety podczas wyciągania kształt schodzi trochę w bok (osią nowo postałego obiektu nie jest spline po którym go wyciągam, a takie było założenie), dlaczego? Edytowane 3 Październik 2012 przez elemeledutky Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 3 Październik 2012 Share Napisano 3 Październik 2012 (edytowane) Nie wiem w jaki sposób konwertujesz spline do editable poly, ale jeżeli przez convert to.. to zamiast tego użyj modyfikatora surface i popróbuj różne wartości treshhold i steps. edit. faktycznie jakieś dziwne akcje z tym splinem, ale obróciłem go o 90 stopni wobec osi x z poziomu editable spline>spline i jest już ok Edytowane 3 Październik 2012 przez pecet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elemeledutky Napisano 3 Październik 2012 Autor Share Napisano 3 Październik 2012 Splejna rzeczywiście konwertuję do editable poly klikając na niego ppm i wybierając convert to editable poly. No właśnie, co może być przyczyną występowania czegoś takiego? bo jak nie znajde przyczyny, to nadal będę powtarzał ten błąd.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 3 Październik 2012 Share Napisano 3 Październik 2012 Po stworzeniu spline pewnie go obróciłeś o 90 stopni na na poziomie 'sub obiektu' i dlatego tak się działo. Jak chcesz obrócić spline to obracaj z poziomu obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elemeledutky Napisano 3 Październik 2012 Autor Share Napisano 3 Październik 2012 aa jest to możliwe, wezmę to pod uwagę i mam nadzieję, że więcej problem się nie pojawi.. dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dimaxion Napisano 4 Październik 2012 Share Napisano 4 Październik 2012 Masz ustawioną rotację w opcjach extudowania po splinie - czy to nie powód tego przesunięcia? Co do konwersji splinea na editable poly, to zaznacz najpierw opcję show vertex numbers. U mnie w dwgach, które dostaję od klientów często pojawia się problem nakładania się krawędzi, a wychodzi to przy widocznych numerach vertexów (pokrywają się liczby) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PurePixel Napisano 4 Październik 2012 Share Napisano 4 Październik 2012 Mimo iż spline może wydawać się zamknięty to wcale tak nie musi być. Dobrym sposobem na sprawdzenie czy rzeczywiście jest zamknięty jest zaznaczenie go z pozycji obwodu (3). Jeżeli zaznaczy sie cały obwód to widocznie masz gdzieś zdublowane krawędzie. Jeżeli się nie zaznaczy w całości to zwelduj wszystkie wierzchołki przez "fuse", "connect", "weld" przy włączonym wyświetlaniu wierzchołków. Sprawdz też we wszystkich widokach czy vertexy są na tej samej płaszczyznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi