Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czasami mam taki problem, że max wyłącza mi się podczas renderowania. Do tej pory byłem przekonany, że to wina ramu ponieważ mam tylko 2GB póki co i chciałem dokupić, ale dzisiaj renderowałem z menadżerem właściwości i ramu niby jeszcze trochę mam zapasu, także teraz zgłupiałem co jest nie tak.

 

Wyłącza się w ogóle bez żadnego komunikatu, po prostu wychodzi do windowsa. To co mi głównie obciąża scene to chodnik i trawa zrobione przy pomocy displacement. ( przy samym chodniku dawał rade, rendery były testowe 640x480 i wysypuje się po dodaniu trawy ) Z reguły wychodzi do windowsa, gdy "memory used" dojdzie do granicy 1370M, natomiast zużycie ramu mam wtedy na poziomie 1,65 - 1,7 GB.

 

bez_tytu_u2.jpg

 

Mam więc pytanie, na które ustawienia vraya zwrócic uwagę aby pozbyc się tego problemu? Czy to tylko wina ramu? Do tej pory kombinowałem sam z dynamic memory limit i default geometry zmianiłem na dynamic, gdzieś przeczytałem, że to może pomóc i rzeczywiście wtedy "memory used" było mniejsze. Ale to takie działanie na ślepo z mojej strony, może ktoś z większym doświadczeniem mógłby mi coś poradzić?

 

 

Pozdrawiam

 

Pzdr

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Sprawdź, czy nie przegrzewa Ci się procek.

Napisano

O plikach stronicowania pierwsze słyszę, musiałem sobie wygooglować i wygląda to u mnie tak:

 

bez_tytu_u3.jpg

 

Natomiast co do procesora to nie wiem, spróbuje wyrenderować z jakimś programem mierzącym temperature, ale wentylator działa normalnie. Chociaż użycie procesora często mam na 100% przez dłuższy czas przy renderingu i nic się nie dzieje. Zazwyczaj już na samym początku renderu kiedy "memory used" zaczyna skakać dość szybko do przodu to wiem, że się wyłączy i tak się dzieje.

 

Pzdr

Napisano (edytowane)

jak masz ustawione dynamic memory limit? Plik stronicowania masz włączony ale to nie jest szkodliwe co najwyżej jak brakuje pamięci to windows tam się wpycha z procesami tylko jeśli jest za mały to możesz mieć taki włansie efekt. Możesz także scena zaimportować przez merge do nowego pliku i zobaczyć czy ci się to samo będzie działo. Tu masz nieszkodliwego klinera pamięci http://www.koshyjohn.com/software/memclean/ ma opcje ustawienia czyszczenia pamięci jeśli przekracza próg 80% na pewno da ci odpowiedź na temat tego co ci sie dziej z pamięcią

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

W tym momencie mam tak:

bez_tytu_u4.jpg

 

Standardowo miałem tam Dynamic memory limit: 400, i Default Geometry: Auto. Nic więcej nie ruszałem.

 

Dzięki za klinera, przetestuje. Teraz zmieniłem np. tak dla testu displace zamiast dawać mapy w mapach materiału to wrzuciłem do vraydisplacementmod i "memory used" jest w granicach 1070M i renderuje bez problemu w rozdz. 800x600.

 

Nie wiem jak wyjdzie jak będę robił finalny render 1600x1200 albo trochę większy bo wtedy "memory used" jst większe i może się wyłączać max.

 

Ta scena jest akurat b.lekka bo plik .max zajmuje mi koło 7MB. Jeszcze będę próbował wrzucić drzewa .vrmesh i zobacze co się stanie.

 

Najbardziej zastanawia mnie właśnie ten ram, bo zużycia 1,8 GB nie przekraczam z tego co widze a mimo to max sie wyłącza.

 

Pzdr

Napisano

Właśnie jeszcze jeden problem mam, a już szkoda miejsca na nowy temat.

 

bez_tytu_u5.jpg

 

Za każdym razem jak otwieram takie drzewo, wyskakuje bład i zamyka maxa. Drzewa są w formacie .max, ściągniete z jakiejś bodajże darmowej próbki czy coś takiego. Maxa też nie mam pirata. Ram jest ok.

Czy otwieram bezpośrednio, czy najpierw maxa a potem merge jest to samo. Te pliki max z drzewami dość duże są, mają 30-60MB.

Chciałem je przerobić na vrmesh i potem dodać do sceny nad którą pracuje. Do tej pory robiłem drzewa forest packiem ale są one dość średnie przy zbliżeniach.

Napisano

a nie masz przypadkiem włączonego widoku realistycznego z wyświetlaniem map? Aha co do ustawinia geometry ustawna statistic wtedy załduje je raz inie bedzienimi obracał do pamięci a jak masz auto czy dynamic to ci będzie kombinował i może się wywalać możesz limit ostawić spokojnie na 750

Napisano

Co do geometry to się zastosuje, mam nadzieje że pomoże . A drzewa miałem w widoko realistycznym, tak było ustawione w scenie. Ale jak otworzę najpierw samego maxa, ustawie na wireframe i robię merge to tak samo się wyłącza. Ramu nawet nie rusza także muszę chyba przy forescie zostać.

 

Pzdr

Napisano

Na moje oko jednak masz za malo RAMu. Render nie wezmie wiecej, niz jest dostepne dla programu, wez pod uwage, ze zawsze system juz swoje zuzywa, powiedzmy 500MB, wiec pozostaje wolne raptem 1500. Max jest bardzo wrazliwy na niedobor ramu.

Napisano

Tak czy inaczej, jeśli myślisz poważnie o grafice komputerowej 3d, powinieneś dokupić więcej RAMu. A więcej to w tym przypadku oznacza min. 8 GB i system 64 bit, bez tego cudów nie ma, a raczej cudów na tym sprzęcie nie zwojujesz. No chyba że podszkolisz się w PS i wstawiał tam będziesz drzewka i inne detale z bitmap i ogólnie mocny retusz tam odstawiał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności