Napisano 12 Październik 201212 l Uczę się sculptingu i bazowy kształt przygotowuję na podstawie referek, które mam na planach. Jak całkowicie zrobić obiekt przezroczystym a jednoczesnie widzieć tylko siatkę ? I jak ustawić kolor siatki ? Używam 4R4
Napisano 12 Październik 201212 l Sprawdzałeś transp. po prawej tam gdzie jest poly frame, solo i chyba x pose. Nie wiem czy color siatki można zmienić w edycji interfejsu zetki. http://www.pixologic.com/docs/index.php/Changing_the_Interface_Colors chyba raczej nie. Możesz skorzystać z spotlight tym, że plane jest przed obiektem i on jest przezroczysty.
Napisano 12 Październik 201212 l Autor Ja robię tak, że w Preferences>Draw ustawiam przezroczystość, ale niestety poziom przezroczystości ustawiany jest razem, czyli kolor obiektu i siatka. Jakoś sobie radzę, bo zmieniam polyframe na skalę szarości ustawiam tak, że widzę zdjęcie referencyjne i siatkę. Widziałem tutka jak typek ustawia tak, że widać samą siatkę, jednak jest to stara wersja zbrusha a jakość filmu nie pozwala dokładnie ocenić, jak on to robi.
Napisano 12 Październik 201212 l Z tego co widzę zmienia adjust model opacity w menu texture, a następnie zmienia matcap na flat color i włącza siatkę. Bym przetestował, ale aktualnie nie mam dostępu do kompa.
Napisano 13 Październik 201212 l Autor Tak tylko w wersji 4r4 menusy wyglądają inaczej. A że jestem początkującym użytkownikiem zbrusha to raczej sam nie dojdę jak to się robi. W każdym razie dzięki
Napisano 13 Październik 201212 l Materiał flat color. W Preferences > Draw ustaw: Pframe na 100, polyfill na 0. Potem w zależności od tego co masz na texie ustawiasz Back opacity jak ci pasuje. Wyłączenie wygładzania siatki też poprawi trochę widoczność, odznacz guzik PFAntialias. I tak siatka będzie przeźroczysta w jakimś stopniu ale przy tych ustawieniach będzie najwidoczniejsza. Tej opcji z tutka już nie ma w texture. Poszperam jeszcze.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto