Morzyk Napisano 16 Październik 2012 Napisano 16 Październik 2012 Tu jest mój roboczy render: 1) Dlaczego na zwykłym materiale VRayMtl odbija mi się mapa HDRI? 2) Co jest nie tak w ustawieniach światła, że ściany nie są całe oświetlone? Moje oświetlenie to: 1) VRaySun 2) VRayLight Dome z mapa HDRI 3) Nie widać mapy HDRI w tle mimo że jest ustawiona w Environment. Tu schemat oświetlenia: Bardzo proszę o pomoc. Jestem początkujący i trochę się pogubiłem.
Morzyk Napisano 18 Październik 2012 Autor Napisano 18 Październik 2012 Sprawa jest dość pilna. Bardzo proszę o jakąś pomoc!
shadowsexpe Napisano 19 Październik 2012 Napisano 19 Październik 2012 (edytowane) Aby ci pomóc wrzuć scenę na jakiś send file czy jakiś inny portal z którego można ja będzie pobrać i zobaczyć co w niej mogłeś nie tak ustawić, tylko jak będziesz scenę zapisywał zrób to przez archive wtedy max spakuje ją razem ze wszystkimi mapkami jakie użyłeś. Co do pytania czemu nie masz w tle hdri to zapewne jak wsadzałeś do sceny vraysun to potwierdziłeś aby on z automatu wsadził do enviromentu mapkę vraysky Edytowane 19 Październik 2012 przez shadowsexpe
deemes Napisano 19 Październik 2012 Napisano 19 Październik 2012 1. bo hdri standardowo sie odbija w materiale. jak ma sie nie odbijać to trzeba to wyłączyć w materiale scian (don't reflective) 2. odbija sie tylko górna cześc bo masz tak ustawione, musisz to zmienic w materiale hdri na mapowanie 360x180 stopni czyli na sferyczne. 3. jak hdri ma byc widoczna na renderingu (tak jak prawi *shadowsexpe) musisz wyłączyc sky w enviroment rendering, sky ma pierwszeństwo przed hdri.
shadowsexpe Napisano 19 Październik 2012 Napisano 19 Październik 2012 (edytowane) deemes nic ci się nie będzie standardowo odbijało w żadnym materiale dopóki nie ustawisz parametrów odbić czyli reflekt, bardzo możliwe że kolega ustawił kolor biały nie tylko w difuse ale także w reflekt i w tedy zaczyna mieć takie odbicia. Poniżej przykład właśnie jak powinno to wyglądać przy materiale vraymtl kiedy nic w nim nie było jeszcze dłubane ;) Edytowane 19 Październik 2012 przez shadowsexpe
Morzyk Napisano 20 Październik 2012 Autor Napisano 20 Październik 2012 Właśnie wydawało mi się tak jak mówi shadowsexpe. Aż tak początkujący nie jestem i nie mam reflect włączonego. Difuse też nie jest biały. Co do niewyświetlania mapy to dzięki za pomoc. Macie może jakieś tutoriale lub swoje własne ustawienia typowe dla renderingu exterior achitektury? (światła, render)
shadowsexpe Napisano 20 Październik 2012 Napisano 20 Październik 2012 http://www.cgdigest.com/vray-exterior-daylight-tutorial/ http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/hdri-vray/index.html http://www.evermotion.org/vbulletin/showthread.php?t=84066 Tak ogólnie nikt ci nie poda że masz dokładnie tak a nie inaczej ustawić światło i inne parametry, oczywiście ci co np robią katalogi dla biur projektowych mają właściwie jedno ustawienie parametrów swatała i tylko zmieniają otoczenie i domek, ale jeśli chcesz się czegoś nauczyć to musisz jednak poeksperymentować sam podpierając się wiedza z książek , tutoriali czy pomocą innych. Nikt z nas nie bedzie wiedział co chesz w danym mmencie pokazac bo to ma byc twoja samodzielna twórczosć ;) 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się