Skocz do zawartości

Rendering domu jednorodzinnego


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałbym prosić o porady bądź tutoriale dotyczące wykonania renderu domu jednorodzinnego w 3ds Max + v-ray. Chodzi mi o tekstury, oświetlenie, ustawienia, model dachu (lepiej wymodelować dach od początku czy wykorzystać jakiś plugin).

Jaką metodą najlepiej wykonać otoczenie, tzn. chodzi mi o trawę. Czy lepiej jest wymodelować źdźbło i następnie powtarzać wykorzystując proxy (metoda która moim zadaniem spowalnia kompa pomimo proxy) czy lepiej wykorzystać PFlow lub vray fur. Czy są pewne zasady którymi muszę się kierować przy aranżacji takiego ogrodu. Chodzi mi o to że na stronach wygląda to ładnie. Nie jest tak że ponastawianych jest modeli roślin tu i tam bez ładu. Na pewno są określone zasady.

Jeżeli chodzi o texturowanie jak uzyskać np ładną texturę białej elewacji. Wiem że wykorzystuje się materiały ze stron typu CG Textures, ale to nie są ładne białe elewacje. Oczywiście dotyczy to również innych kolorów. Być może należy stosować mapy proceduralne ( nie mam pojęcia:( ) . Jak uzyskać ładną texturę dachówki- blachy (przecież to nie jest tak że nakładam diffuse i daje jakieś reflection- taka blacha też posiada pewne chropowatości).

Jeżeli chodzi o oświetlenie, korzystam z HDRI, vray dome, vray sun ale u mnie to nie daje takich dobrych efektów. Kolory nie są zbyt realistyczne często zbyt bajkowe (wydaje mnie się że tak działa v-ray sun-byc może złe ustawienia mam)

Jakość jak na http://www.domyzwizja.pl/. Po za tą stroną jest bardzo dużo wizualizacji bardzo dobrej jakości. Bardzo dużo poświęciłem czasu temu tematowi, ale niestety takiego efektu nie mogę uzyskać.

Proszę o pomoc i dziękuję za wszelkie porady:):)

Pozdrawiam!!!

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Co do kolorów to na pewno nie jest to wina światła tylko to jaki filtr ustawisz w color mapping na początek daj Reinharda z ustawianiami 1,0.5,1 może nawet ci się wydać że render będzie miał trochę bladą kolorystykę. Jeśli chodzi o materiały to poczytaj na temat stosowania map bump, normal,displ ogólnie odpowiadają one za chropowatość materiału lub powodowanie deformacji obiektów na które się je nakłada szczególnie dotyczy to displacemnt. Natomiast jeśli chodzi o ładna elewacje białą to wystarczy ci zwykły materiał vray z mapa cellular w slocie bump. Imo dachy sie lepiej modeluje samemu ;) A w ogóle to tak jak powiedział siwy pokarz coś to na pewno się wtedy więcej nauczysz jak ci ludzie podpowiedzą co jest nie tak

Napisano

Witam!

Wysyłam domek. Zaznaczam że to dopiero jest początek jego wykonania, ale zrobiłem to specjalnie ponieważ myślę że nawet na tym etapie można określić jakość renderu. Ustawienia wysyłam. Dodam iz mam zaznaczony frame buffer. Gamma w ustawieniach jest na 2.2. Input gamma:2.2; Output gamma:1.0. Po za tym jeżeli chodzi o światła mam tutaj vray-sun. Vray sky przeniosłem do materiału (instance) i zaznaczyłem jako sun light własnie ten vraysun. Oczywiście mam physical camera. Chciałbym prosić o pomoc, bo wcześniej tez wykonywałem już domki ale nigdy nie mogłem dojść do satysfakcjonujących efektów. Bardzo mi zależy na jakości domów z domy z wizją (nie mam pojęcia jak oni to robią:) ).

Pozdrawiam i bardzo serdecznie dziękuję za odpowiedzi:)

Napisano

W pierwszej kolejności co się rzuca w oczy to że robisz na razie rendery na próbnych ustawieniach. Do końcowego renderu ustawienia np GI powinny zostać znacznie podkręcone teraz masz w irr map very low warto go ustawić na medium, możesz także zmienić parametry HSph subdiv na 70 i Interpolation sample na 30 -35 ( nie trzeba podkręcać tych parametrów jeśli na próbnych renderach nie wychodzą ci żądne plamy czy mazanie renderu). W light cache należy podciągnąć subdiwidy do minimum 1200-2500 zależnie w jakiej rozdzielczości ma być końcowy render. Warto także po majstrować z reconstruction parameter. Natomiast w zakładce settings nois treshold ustaw na 0,005 albo 0,001 adaptive amont można zostawić standardowe czasami sienim żjeżdza wdół ale pamietaj ze to wydłuza render Natomiast pozostałe dwa parametry czyli min samples i global subdiv miltipl zmieniasz wtedy kiedy zmieniałeś parametry subdividów w materiałach podkręcenie tych parametrów w przypadku gdy materiały majniskie subdividy nie ma większego znaczenia. Ogólnie aby uzyskać końcowy fajny efekt warto abyś korzystał z render element które potem mozesz wykorzystac w post produkcji aby właśnie uzyskać efekt jak najbardziej fotorealistyczny. Oczywiście olbrzymie znaczenia maj materiały jakie zastosojesz na swoich obiektach takze warto na ich temat troche poczytac

Napisano

buka1985

Przede wszystkim, z tego co widzę, to jest dopiero początek Twojej długiej drogi do celu, jakim jest wizka tej miary co wizki ze stronki domyzwizją. Nie warto na początku stawiać sobie, aż tak wysokiej poprzeczki bo można się bardzo szybko na tym zawieść. Czeka Ciebie jeszcze bardzo dużo pracy no i mnóstwo tutoriali do przerobienia, no właśnie tutoriali, bo oczywiście dobrze, że pytasz się kolegów o ustaiwenia rendrera i materiałów, lecz za wiele one ci nie pomogą jeśli nie będziesz miał podstawowej wiedzy zdobytej empirycznie, czyli w wyniku swojej pracy w programie, a taką najłatwiej właśnie zdobyć poprzez tutoriale. Niestety musisz uzbroić się w cierpliwość bo czekają Ciebie setki tzw. dupogodzin spędzonych na modelowaniu i teksturowaniu, a twój komputer czekają tysiące godzin na renderowania tego wszystkiego. Dodatkowo to wszystko będzie tylko połową ( albo i mniejszą częścią ) końcowego sukcesu, bo nie mniej ważny jest postprocesing, czyli przeróbka tego wszystkiego i "upiększenie" w programach typu photoshop. Bo musisz wiedzieć, że rezultat taki jak w wizkach z zalinkowanej przez Ciebie stronki, uzyskuje się w dużej mierze poprzez świetny postprocesing. Z tego co zauważyłem sporo tam doklejonych w photoshopie drzewek, trawa podobnie była podretuszowana, tło doklejone, ulepszone odbicia w oknach, zmieniony ogólne nasycenie kolorami i barwa np. cieni, itp. itd. Musisz więc opanować, przynajmniej w stopniu średnio zaawansowanym, przynajmniej dwa programy, a do tego dochodzą przeróżne pluginy i inne tego rodzaju pomniejsze podprogramy, czy jak tam je zwał, do tworzenia efektów, siania trawy, i co tam sobie jeszcze zamarzysz.

Na początek dobrze by było nauczyć się bardziej zaawansowanych metod oświetlenia, niż Vray Sun, bo chyba tym świeciłeś, no i przede wszystkim, bo to strasznie u Ciebie kuleje, mapowania i tworzenia materiałów w Vray'u. A jeśli chodzi o model, to też radze pomodelować coś bardziej zaawansowanego, bo ten domek jest, co by dużo nie pisać, mocno średni.

A co do tutoriali, to oczywiście odsyłam już do dobrego wujka google, przejrzenia niusów z naszego forum ( było tam w przeciągu ostatnich dwóch lat kilka fanych tutków ) , a także zajrzenia do działu z tutoraliami ( tam będzie tego trochę mniej, ale też coś znajdziesz ).

P.S: Na początku myślałem że sobie jaja robisz z tym całym tematem wątku, zresztą nadal tak myślę, jeśli nie, to mam nadzieje, że choć trochę Tobie pomogłem;)

Napisano

Do PMat:

Jeżeli chodzi o domek to jest to domek od klienta z archicada. Jeżeli chodzi o umiejętności obsługi maxa i tutoriale to nie przechwalając się nie jest tak u mnie z nią tragicznie (wystarczy wejść na http://www.iluzja3d.pl). Tutaj są domki i mam w tym temacie spore luki ale dlategą utworzyłem ten wątek żeby sobie pomóc. I proszę o konkretne porady ( nie tego typu że używaj coś innego bardziej zaawansowanego niż vray sun- bardzo nie konkretnie tzn. co hdri? itp.....). Przerobiłem bardzo dużo tutków. Pewne pluginy też są mi znane.

Także dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam i dalej proszę o konkrety

Napisano

Przejrzałem Twoje portfolio i wniosek jeden - powinieneś poduczyć się obróbki wizek w photoshopie, bo to najbardziej u Ciebie kuleje.

A do konkretów powinieneś sam dojść, bo chyba tak jest najlepiej. Czasami można gotowe sceny ściągnąć sobie z netu, wtedy zobaczył byś nad czym powinieneś popracować, co zmienić.

Polecam stronkę evermotion, znajdziesz tam kilka darmowych scen do ściągnięcia.

Jeśli chodzi o oświetlenie, to masz racje może to być np. hdri. Vray sun i sky nie jest złe, pod warunkiem mocnego postprocesingu w photoshopie, a jak zauważyłem wcześniej z tym sobie jeszcze nie radzisz ( no chyba że nie pokazałeś tam wszystkiego ).

Napisano (edytowane)

Ja tez zerknąłem do twojego portfolio, trzecia wizkę robiłeś na podstawie tutorial i tu wychodzą jeszcze pewne błędy w stosunku do oryginału widać że masz kłopot z proporcjami pewnych elementów jak także z ustawianiem kamery. Zresztą w tym tutorialu autor bardzo szczegółowo omawia tak sprawę oświetlenia sceny jak także uzyskanie odpowiednich efektów w postprodukcji szczególnie że pokazuje jak uzyskać trzy rożne stany oświetlenia: słoneczny dzień , zachmurzone niebo i nocny render

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

Mam jeszcze takie pytanko jak uzyskać efekt odbicia w oknie. Tylko bez ustawiania plana naprzeciwko. Wstawiałem zdjęcie w slot materiału environment, ale to nie chodzi. Wstawiałem również w diffuse- to daje słabe efekty. Jakieś wskazówki?

Nie mogę znaleźć na forum porządnego wytłumaczenia tematu. Są ale niekonkretne.

Pozdrawiam.:)

Napisano (edytowane)

Render setup-> vray-> vray:environment zaznacz opcje reflect/refract environment override w slot none wstaw mapke vrayhdri z tym co ma ci sie odbijać pamiętaj aby w mapce vrayhdri ustawić mapping type na spherical w ten sposób otrzymasz ładne odbicia z otoczenia

beznazwy2er.jpg

Edytowane przez shadowsexpe
  • Confused 1
Napisano

Mam takie pytanko. Ten render jak się patrzy np. na krawędzie widać że nie jest zbyt ostry. Patrząc na rendery domów z wizją są one bardzo wyraźne. Myślę że to dodaje takiego realizmu tym wizkom. Nie mogę do tego dojść jak to poprawić. Ustawienia są dosyć wysokie:

-image sampler: adaptive dmc, area on, size 0,2

-min subdivs 1; max 20

-color maping reinhard , włączone sub-pixel i affect, multpiler 1, burn 1, gamma 2,2

-GI on irradiance map, light cache

-irradiance medium hsph sub 70, interp samples 35

-light cache subdivision 2000 recontruction pre-filter on 10

-adaptive amount 0,85

-noise threshold 0.001

-min samples 8

-global subdivis 1.0

Dziękuje za odpowiedzi:)

Napisano (edytowane)

rdawlud Area ma możliwość do kręcenia jej parametrem jeśli schodzisz parametrem do wartości zbliżonych do zera będzie wyostrzała krawędzie, ma jeszcze ta zaletę że się szybko liczy. Mitchel ładnie ostrzy i daje się w nim poustawiać parametry natomiast Catmull ma wadę jest nienastawialny długo się liczy i na dodatek przy niewielkich problemach z ustawianiem światła wychodzą dosyć nieciekawe artefakty jak ząbkowanie prześwietlonych krawędzi czy czy ostro na czarno zarysowane krawędzie znajdując się blisko źródła światła.Poniżej linki do przykładów ustawień Area i Mitchela

http://imageshack.us/f/521/mitchelln.jpg/

http://imageshack.us/f/338/areajs.jpg/

Edytowane przez shadowsexpe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności