Gandalf244442 Napisano 31 Październik 2012 Napisano 31 Październik 2012 (edytowane) Witam ponownie! Im więcej 3D, tym więcej pytań, no to zaczynam. Oglądałem wczoraj poradniki do Blendera natknąłem się na dawno zapomniane marzenie, konkretnie compositing na dwóch osobnych layerach. No więc na nowo odkrytą możliwość chciałem wykorzystać tworząc tę oto prostą scenę, będącą zalążkiem animacji. http://i.imgur.com/3hfdl.png Do nazwijmy to zielonego lasera użyłem oczywiście alphy, cała scena składa się z dwóch oddzielnych warstw, mających oddzielne compositingi. A moje pytanie brzmi, dlaczego alpha prześwituje przez budynek, który powinien ją zakrywać? Tak to wygląda od strony warstw. http://i.imgur.com/C1sQ5.png Laserbeam to promień, świat to cała reszta, łącznie z oświetleniem. O tyle mnie to ciekawi, że na przykład jakbym chciał w przyszłości zrobić scenę, gdzie promień lasera uderza w ziemię, to prześwitując przez powierzchnię wyglądałby, no cóż. Chyba, że alpha się tak zachowuję, ale myślę, że nie i da się coś na to poradzić. Jak dałem za mało informacji, lub zadałem źle sformułowane pytanie, dajcie znać. Drugie pytanie, używam builda Trunka, przy tworzeniu ognia, jak jednak widać na obrazku poniżej, jeżeli scena oświetlana jest przez światło sun, z włączoną opcją sky&atmosphere to na scenie w miejscu, gdzie tworzy się ów adaptive domain powstaje kwadratowa wyraźna "plama", zupełnie jakby ignorowała polecenia sky&atmosphere. http://i.imgur.com/tWrc6.jpg W tle wszystkie obiekty mają odznaczoną opcję receive transparent. Jestem w kropce. Z chęcią użyłbym mgły, ta jednak jest zbyt gęsta, a drzewa w tle zyskują białe krawędzie. Do tej pory udało mi się zauważyć jedynie, że to textura alfy na drzewach czy trawie tak ładnie prześwituje. Czemu alpha, nie chce współpracować? Pozdrawiam. Ps. Mam nadzieję, że nie przytłoczę was gradem pytań, których podejrzewam będzie coraz więcej, oczywiście staram się na bieżąco szperać w internecie, ale czasem to na nic, albo kluczowe informacje są upchane na jakichś zapomnianych stronach, albo źle szukam, albo odpowiedzi nie ma. Póki co przerabiam Youtubowe poradniki Piotra Arłukowicza z Polskiego kursu Blendera. Ps2. Jak się nie da, to po prostu napiszcie xD Ps3. Chyba zadaję za trudne pytania ^.- Edytowane 2 Listopad 2012 przez Gandalf244442
Ania Napisano 6 Listopad 2012 Napisano 6 Listopad 2012 Co do pierwszego pytania, pokaż jak tą alfę ustawiłeś w nodach, inaczej trudno tu coś powiedzieć. Z tym drugim nie znam się.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się