Karo. Napisano 4 Listopad 2012 Napisano 4 Listopad 2012 Witam,mam problem z wymodelowaniem łuku w 3d max.Nie wiem,jak zrobić łuk wygięty w parabolę, o przekroju okrągłym(próbuję zrobić tube + modyfikator bend -180 stopni , ale tak dostaję tylko łuk półokrągły ;skalowanie takiego łuku też nie pomaga,bo wtedy dostaję zmienny przekrój,najszerszy u góry:/).Z góry dzięki za pomoc:)
Dynamico Napisano 4 Listopad 2012 Napisano 4 Listopad 2012 A może spróbuj z torusa (masz juz zamkniętą rurę). Można jeszcze spline z kształtem paraboli wytłoczyć po ścieżce (tu okrąg) za pomocą loft lub sweep. Można jeszcze na tym samym spline zastosować lathe. Pewnie jeszcze parę innych sposobów ktoś poleci.
Karo. Napisano 4 Listopad 2012 Autor Napisano 4 Listopad 2012 Sweep i loft działają bez zarzutu , teraz tylko mogę zapytać o przepis na ładną elipsę-tzn. z dużej liczby podzialów(bo z nurbs curve wychodzi kanciasta w przybliżeniu)-może da się na przykład podzielić elipsę na pól?
Dynamico Napisano 4 Listopad 2012 Napisano 4 Listopad 2012 Narysuj ją za pomocą line, trzy wierzchołki, popraw tak aby była prawidłowa i w zakładce Interpolation zwiększ wartość Steps. No i nie zapomnij po wszystkim sprawdzić (po przekształceniu w editable poly) czy wszystkie płaszczyzny należą do tej samej smoothing group. Na renderze powinno wyjść gładko.
Rekomendowane odpowiedzi