RAsputin Napisano 12 Sierpień 2004 Napisano 12 Sierpień 2004 Witam Ostatnio probuje sie nauczyc teksturowania modeli (modeling mi jakos tam wychodzi). Sporo mozna osiagnac mapujac teksturki na roznych kanalach, jednak ja potrzebuje modeli lowpoly na potrzeby gry, gdzie cala tekstura lezy na jednym kanale. Moge co prawda zrobic render to texture i dostane gotowa teksturke z unwrapem, ale niestety jakosc dzialania tego narzedzia pozostawia wiele do zyczenia (niepotrzebnie duuze zmasakrowane tekstury). Rozwiazaniem wydawal mi sie unwrap UVW, bo tam mozna sobie ladnie pogrupowac scianki, tylko pojawia sie male ale: Najpierw rozkladam sobie siatke unwrapem i gdy jest juz ladnie rozlozona pojawia sie problem jak tak rozlozona siateczke zapisac do jakiegos pliku graficznego, zeby potem miec podkladke na ktora mozna by nakladac teksture. Moze zrobic printscreen i wyciac ale nigdy dokladnie nie dopasuje takiej teksturki, nie moglem znalezc funkcji ktora by potrafila cos takiego zrobic. Wiem ze jest cos takiego jak texporter ale nieszczegolnie go lubie, wolalbym unwrapa :) Zna ktos sposob na moj problem ? Jezeli jest to wg. Was lamerskie pytanie to przepraszam :) Pozdrawiam
Vorek Napisano 12 Sierpień 2004 Napisano 12 Sierpień 2004 Ależ texporter i unvrap świetnie ze sobą współgrają :) najpierw mapujesz unvrapem a potem używasz texportera na zmapowanym obiekcie i po problemie :)
dr Ug Napisano 12 Sierpień 2004 Napisano 12 Sierpień 2004 Szczerze powiedziawszy nie rozumiem, dlaczego nie lubisz Texportera? "what`s there not to like"?:) Sprawdza sie swietnie w swojej roli. edit: dokladnie tak jak mowi Vorek.
RAsputin Napisano 12 Sierpień 2004 Autor Napisano 12 Sierpień 2004 Hmm, jakos tak dawno temu uzywalem texportera i cos pomieszalem bo wydawalo mi sie ze texporter nie wspolpracuje z unwrapem (tzn. ze sam rozklada siatki) ale widze ze sie mylilem :) Dzieki
Max Schreck Napisano 18 Sierpień 2004 Napisano 18 Sierpień 2004 Najlepszy jest PSDPathUnwrapper. Ma on tę przewagę nad Texporterem, że nie eksportuje do pliku bitmapy z narysowaną siatką, tylko photoshopowe ścieżki (Path), które są niezależne od rozdzielczości tekstury, tj. są tak samo dokładne dla tekstury 512x512 jak i 64x64. Tak więc w przypadku low-poly, gdzie tekstury nie są zbyt duże, a wymagana jest dokładność, PSDPathUnwrapper jest najlepszym (znanym mi rozwiązaniem).Aha, można go znaleźć tutaj: http://www.rpmanager.com/freeTools.htm
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się