Jump to content

Recommended Posts

Witam chialbym sie podzielic moja praca w 3d max 2012 + vray 2.0 + PS

ogolnie czegos w niej mi brakuje nadal wyglada sztucznie i nie mam pojecia co moge jeszcze zmienic aby nadac jej odrobine realizmu, do ostwietlenie uzywam vray plany z opcja skylight, vray dome z hdri i w environment wrzucilem ta sama mape hdri

 

czysty render

 

render po photoshopie

 

ustawienia

render studyjny kuchni co o tym sadzicie rowniez moze jakies rady? :)

[ATTACH=CONFIG]88161[/ATTACH]

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 9
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tak na początek nie koniecznie pchaj się w gammę 2,2 teraz panuje moda aby wszystkie rendery były robione z nią, praktycznie każdy kto ostatnio zaczyna od razu pcha się w ten parametr i na samym początku zaczyna mieć problem z dobraniem naświetlenia pomieszczenia, bez gammy 2,2 robi się naprawdę ładne wizualizacje ;). Color mapping oczywiście filtr reinhard jest bardzo dobry ale ma jeden mankament zawsze obrazki z niego wychodzą blade kolorystycznie spróbuj na początek ustawić reinharda jeśli chcesz z niego korzystać na 1;0.5;1. Jeśli świecisz scenę hdri to mam pytanie dałeś ją do sceny w formia mapy vrayhdri czy samej hdrki? Dobrze jak byś dał ustawianie kamery i ustawiania światła będzie łatwiej coś ci podpowiedzieć. Na pewno dobrze abyś włączył filtr AA bo masz go w tym momencie wyłączony na początek może być to Area ale jeśli chcesz wyostrzać krawędzie to Mitchel Natrevali ostatecznie Catmul ale nad nim nie ma kontroli. W setting w dynamic memeory limit możesz spokojnie wpisać wartość która jest połowa posiadanej pamięci ram W post pro to AO wygląda całkowicie nienaturalnie ale to właściwe dlatego że masz prześwietlony render wyjściowy. To wstepne studio znacznie lepiej sie prezentuje mimo że ubogie

Link to comment
Share on other sites

na samym początku właśnie robiłem z gamma 1.0 ale później zacząłem lecieć z tutorialami i wszędzie było 2.2 ale okey pobawię się w 1.0. Mapę dałem vrayhdri ustawienie były standardowe nic w nich nie zmieniałem. Ustawienia kamery i światem wrzucę w poniedziałek bo przez weekend nie mam do nich dostępu ;/ wraz z jakimiś próbami, wielkie dzięki za podpowiedz :)

Link to comment
Share on other sites

wrzucam ustawienia kamery i swiatla wszystkie vray plane to skylight portal

Ustawienia

 

kurcze myslalem ze z tym przejsciem na 1.0 nie bedzie wiekszych problemów tymczasem jest to klopotliwe dla mnie i bede musial na tym posiedziec :) chociaz wygodnie mi sie pracuje na 2.2 poza gamma mielibyscie jakies inne sugestie?

 

Wrzucam inny render wykonany w 2.2 co o tym powiecie?

Link

Edited by Modzal
Link to comment
Share on other sites

Niby stosuje te same zasady a czasem jeden wyjdzie okey a drugi masakrycznie wrzucam ujecia kuchni w gammie 1.0 z innymi materialami i mala przerobka, w pewnych miejscach jest przeswit realizmu przynamniej mam takie lekkie wrazenie, dzieki shad ale nawet w renderze salonu czegos brakuje, w kazdym renderze ktory wykonam wydaje mi sie ze jest plastikowy i sztuczny ;p

Render +ps4f32c562fc6f6.jpg

czysty render156c4a691e64b.jpg

Render +ps bez AOc4e58d8884c61.jpg

Napewno musze popracowac nad materialem drewna ale po przejsci na 1.0 strasznie ciezko pracuje sie z mapami wychodza jakies jaskrawe przepalone kolory itp chciabym doprowadzic ta scene do konca z wasza pomoca takze czekam na krytyke i podpowiedzi :)

Link to comment
Share on other sites

pyta nie moze trywialne ale cy jak wyłączyłeś gamme 2,2 to zrobiłeś to w customise czy także w color mapping ?Jak się czujesz dobrze z gamma 2,2 to się nie przejmuj tym co pisałem ;) Musisz po dopracowaniu światła popracować nad materiałami po dodawać im troszkę chropowatości, blasku zęby nie był takie matowe chyba że to zamierzony cel

Link to comment
Share on other sites

wylaczylem ja w customise jak i w color mappingu. dobrze mi sie pracuje na 1.0 jak i na 2.2 na 1.0 kolory sa zywsze nie takie wyblakle. postaram sie jeszczez posiedziec nad materialem drewna i podlogi jak pojdzie dobrze to bede szedl za ciosem i dodawal jakies detale i moze popracuje nad innymi materialami. Mam pytanie jakie powinienem ustawic fresnel reflection IOR dla Forniru jak wogole dziala ten IOR jaka jest zasada jego uzywania?

Link to comment
Share on other sites

To jest chyba najlepsza odpowiedź na twoje pytanie http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_material.htm tu znajdziesz tabele niektórych substancji http://www.robinwood.com/Catalog/Technical/Gen3DTuts/Gen3DPages/RefractionIndexList.html , tu trochę większa lista materiałw zasadniczo jest kłopot z znalezieniem współczynników materiałów nieprzezroczystych jest ich tylko niewiele wymienionych http://forums.cgsociety.org/archive/index.php/t-513458.html

Edited by shadowsexpe
Link to comment
Share on other sites

wrzucam inna scene tej samej kuchni niestety na poprawe dawnej sceny nie mialem czasu oba obrazki sa po photoshopie

26237e02f2536d8e.jpg

19d86f52543ba47a.jpg

 

mam maly problem z vray render elements a konkretnie VRayShadows zamiast mapy cieni renderuje mi sie poprostu plaski obrazek i nie zabardzo wiem o co chodzi 37d457e7cf2a7b0b.jpg

 

Dodaje poprawione rendery po postprodukcj

346837166140eae7.jpg

 

35fbe1e4bb0e8be7.jpg

 

3b532d6b7bbdbe57.jpg

Edited by Modzal
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy