Napisano 16 Listopad 201212 l Witam chialbym sie podzielic moja praca w 3d max 2012 + vray 2.0 + PS ogolnie czegos w niej mi brakuje nadal wyglada sztucznie i nie mam pojecia co moge jeszcze zmienic aby nadac jej odrobine realizmu, do ostwietlenie uzywam vray plany z opcja skylight, vray dome z hdri i w environment wrzucilem ta sama mape hdri czysty render render po photoshopie ustawienia render studyjny kuchni co o tym sadzicie rowniez moze jakies rady? :) [ATTACH=CONFIG]88161[/ATTACH]
Napisano 16 Listopad 201212 l Tak na początek nie koniecznie pchaj się w gammę 2,2 teraz panuje moda aby wszystkie rendery były robione z nią, praktycznie każdy kto ostatnio zaczyna od razu pcha się w ten parametr i na samym początku zaczyna mieć problem z dobraniem naświetlenia pomieszczenia, bez gammy 2,2 robi się naprawdę ładne wizualizacje ;). Color mapping oczywiście filtr reinhard jest bardzo dobry ale ma jeden mankament zawsze obrazki z niego wychodzą blade kolorystycznie spróbuj na początek ustawić reinharda jeśli chcesz z niego korzystać na 1;0.5;1. Jeśli świecisz scenę hdri to mam pytanie dałeś ją do sceny w formia mapy vrayhdri czy samej hdrki? Dobrze jak byś dał ustawianie kamery i ustawiania światła będzie łatwiej coś ci podpowiedzieć. Na pewno dobrze abyś włączył filtr AA bo masz go w tym momencie wyłączony na początek może być to Area ale jeśli chcesz wyostrzać krawędzie to Mitchel Natrevali ostatecznie Catmul ale nad nim nie ma kontroli. W setting w dynamic memeory limit możesz spokojnie wpisać wartość która jest połowa posiadanej pamięci ram W post pro to AO wygląda całkowicie nienaturalnie ale to właściwe dlatego że masz prześwietlony render wyjściowy. To wstepne studio znacznie lepiej sie prezentuje mimo że ubogie
Napisano 16 Listopad 201212 l Autor na samym początku właśnie robiłem z gamma 1.0 ale później zacząłem lecieć z tutorialami i wszędzie było 2.2 ale okey pobawię się w 1.0. Mapę dałem vrayhdri ustawienie były standardowe nic w nich nie zmieniałem. Ustawienia kamery i światem wrzucę w poniedziałek bo przez weekend nie mam do nich dostępu ;/ wraz z jakimiś próbami, wielkie dzięki za podpowiedz :)
Napisano 19 Listopad 201212 l Autor wrzucam ustawienia kamery i swiatla wszystkie vray plane to skylight portal Ustawienia kurcze myslalem ze z tym przejsciem na 1.0 nie bedzie wiekszych problemów tymczasem jest to klopotliwe dla mnie i bede musial na tym posiedziec :) chociaz wygodnie mi sie pracuje na 2.2 poza gamma mielibyscie jakies inne sugestie? Wrzucam inny render wykonany w 2.2 co o tym powiecie? Link Edytowane 19 Listopad 201212 l przez Modzal
Napisano 20 Listopad 201212 l Autor Niby stosuje te same zasady a czasem jeden wyjdzie okey a drugi masakrycznie wrzucam ujecia kuchni w gammie 1.0 z innymi materialami i mala przerobka, w pewnych miejscach jest przeswit realizmu przynamniej mam takie lekkie wrazenie, dzieki shad ale nawet w renderze salonu czegos brakuje, w kazdym renderze ktory wykonam wydaje mi sie ze jest plastikowy i sztuczny ;p Render +ps czysty render Render +ps bez AO Napewno musze popracowac nad materialem drewna ale po przejsci na 1.0 strasznie ciezko pracuje sie z mapami wychodza jakies jaskrawe przepalone kolory itp chciabym doprowadzic ta scene do konca z wasza pomoca takze czekam na krytyke i podpowiedzi :)
Napisano 20 Listopad 201212 l pyta nie moze trywialne ale cy jak wyłączyłeś gamme 2,2 to zrobiłeś to w customise czy także w color mapping ?Jak się czujesz dobrze z gamma 2,2 to się nie przejmuj tym co pisałem ;) Musisz po dopracowaniu światła popracować nad materiałami po dodawać im troszkę chropowatości, blasku zęby nie był takie matowe chyba że to zamierzony cel
Napisano 20 Listopad 201212 l Autor wylaczylem ja w customise jak i w color mappingu. dobrze mi sie pracuje na 1.0 jak i na 2.2 na 1.0 kolory sa zywsze nie takie wyblakle. postaram sie jeszczez posiedziec nad materialem drewna i podlogi jak pojdzie dobrze to bede szedl za ciosem i dodawal jakies detale i moze popracuje nad innymi materialami. Mam pytanie jakie powinienem ustawic fresnel reflection IOR dla Forniru jak wogole dziala ten IOR jaka jest zasada jego uzywania?
Napisano 20 Listopad 201212 l To jest chyba najlepsza odpowiedź na twoje pytanie http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_material.htm tu znajdziesz tabele niektórych substancji http://www.robinwood.com/Catalog/Technical/Gen3DTuts/Gen3DPages/RefractionIndexList.html , tu trochę większa lista materiałw zasadniczo jest kłopot z znalezieniem współczynników materiałów nieprzezroczystych jest ich tylko niewiele wymienionych http://forums.cgsociety.org/archive/index.php/t-513458.html Edytowane 20 Listopad 201212 l przez shadowsexpe
Napisano 21 Listopad 201212 l Autor wrzucam inna scene tej samej kuchni niestety na poprawe dawnej sceny nie mialem czasu oba obrazki sa po photoshopie mam maly problem z vray render elements a konkretnie VRayShadows zamiast mapy cieni renderuje mi sie poprostu plaski obrazek i nie zabardzo wiem o co chodzi Dodaje poprawione rendery po postprodukcj Edytowane 23 Listopad 201212 l przez Modzal
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto