Skocz do zawartości

Wyrównanie linii względem drugiej linii.


SabaruK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Masz przycisk Snap. Snap to przyciąganie. Kliknij na nim prawym klawiszem myszki, i będziesz mógł wybrać, do czego ma być przyciąganie. I zostaje zabawa po jednym werteksie.

Nie wiem, czy nie było by prościej zaznaczyć graniczne krawędzie obu tych powierzchni zewnętrznych, i stworzyć w oparciu o nie nowej powierzchni. Wtedy sama by się poukładała.

Edytowane przez Ajgor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ups. Edytowałem powyższy post, ale chyba nie zdążyłeś przeczytać. Spróbuj zaznaczyć zewnętrzne krawędzie tych górek, i w oparciu o nie stworzyć nową powierzchnię, zamiast dopasowywać tą drogę. Powinna się sama poukładać. I na tą nową powierzchnię załóż jeszcze raz teksturę.

Zaznaczasz krawędzie, robisz Bridge. Powstanie nowa powierzchnia, która połączy te dwie powierzchnie z górkami. Zaznaczasz ją, i robisz Detach. I masz gotową powierzchnię idealnie dopasowaną do górek, i oddzieloną od nich jako osobny obiekt.

Edytowane przez Ajgor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ups. Edytowałem powyższy post, ale chyba nie zdążyłeś przeczytać. Spróbuj zaznaczyć zewnętrzne krawędzie tych górek, i w oparciu o nie stworzyć nową powierzchnię, zamiast dopasowywać tą drogę. Powinna się sama poukładać. I na tą nową powierzchnię załóż jeszcze raz teksturę.

Zaznaczasz krawędzie, robisz Bridge. Powstanie nowa powierzchnia, która połączy te dwie powierzchnie z górkami. Zaznaczasz ją, i robisz Detach. I masz gotową powierzchnię idealnie dopasowaną do górek, i oddzieloną od nich jako osobny obiekt.

 

Jeżeli to możliwe mógł byś podać jakiś przykład jak to robić? Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzuć okiem na załączony przeze mnie obrazek (przeróbkę Twojego). Zakładam, że obie powierzchnie są typu Poly? Jeśli nie, to je przekonwertuj. Następnie klikasz "Powierzchnię 1" tak, żeby była zaznaczona jako obiekt, następnie w palecie po prawej stronie klikasz przycisk "Attach" i następnie "Powierzchnię 2". Zostaną zmienione w jeden obiekt. (Nadal będa oddzielone, ale można je będzie edytować jednocześnie). Następnie zaznaczasz krawędzie, które na obrazku zaznaczyłem na czerwono (muszą być zaznaczone obie wzdłuż całych powierzchni), i jak będą zaznaczone, klikasz po prawej stronie przycisk Bridge. Zostanie utworzona powierzchnia która wypełni całą dziurę (powstanie nowa droga bez tekstury). Możesz kliknąć kwadracik obok Bridge. Wtedy będziesz mógł ustawić parametry połączenia (na przykład ilość podziałów powierzchni). Teraz masz dwie możliwości. Albo zaznaczasz wszystkie polygony, po których ma iść droga i nakładasz na nie teksturę drogi, albo zaznaczasz te polugony, i w paneluy po prawej stronie klikasz "Detach". Wówczas utworzona droga zostanie oddzdielona jako osobny obiekt, i możesz na nią nałożyć teksturę drogi używając unwrapa (bez detach też można użyć unwrapa, ale może to wprowadzić jakieś zamieszanie w trekturach. Lepiej odłączyć drogę funkcją detach). Jak juz wszystko będziesz miał zrobione, możesz na drogę i na obie powierzchnie nałożyć na przykład modyfikator Turbosmooth.

 

drogax.jpg[/img]

Edytowane przez Ajgor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności