SabaruK Napisano 18 Listopad 2012 Share Napisano 18 Listopad 2012 Elo. Czy da się jakoś łatwo wyrównać linie względem innych linii tak aby te drugie linie zostały w niezmienionej pozycji? http://img87.imageshack.us/img87/2483/sdasdasj.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ajgor Napisano 18 Listopad 2012 Share Napisano 18 Listopad 2012 (edytowane) Masz przycisk Snap. Snap to przyciąganie. Kliknij na nim prawym klawiszem myszki, i będziesz mógł wybrać, do czego ma być przyciąganie. I zostaje zabawa po jednym werteksie. Nie wiem, czy nie było by prościej zaznaczyć graniczne krawędzie obu tych powierzchni zewnętrznych, i stworzyć w oparciu o nie nowej powierzchni. Wtedy sama by się poukładała. Edytowane 18 Listopad 2012 przez Ajgor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SabaruK Napisano 18 Listopad 2012 Autor Share Napisano 18 Listopad 2012 No właśnie bardziej mi o łatwiejszy sposób chodziło. Ale skoro nie da rade to będzie się trzeba ręcznie z tym bawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ajgor Napisano 18 Listopad 2012 Share Napisano 18 Listopad 2012 (edytowane) Ups. Edytowałem powyższy post, ale chyba nie zdążyłeś przeczytać. Spróbuj zaznaczyć zewnętrzne krawędzie tych górek, i w oparciu o nie stworzyć nową powierzchnię, zamiast dopasowywać tą drogę. Powinna się sama poukładać. I na tą nową powierzchnię załóż jeszcze raz teksturę. Zaznaczasz krawędzie, robisz Bridge. Powstanie nowa powierzchnia, która połączy te dwie powierzchnie z górkami. Zaznaczasz ją, i robisz Detach. I masz gotową powierzchnię idealnie dopasowaną do górek, i oddzieloną od nich jako osobny obiekt. Edytowane 18 Listopad 2012 przez Ajgor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porti Napisano 18 Listopad 2012 Share Napisano 18 Listopad 2012 Można tez za jedyne 34,3$ zakupić plugin Antsticher :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SabaruK Napisano 18 Listopad 2012 Autor Share Napisano 18 Listopad 2012 Ups. Edytowałem powyższy post, ale chyba nie zdążyłeś przeczytać. Spróbuj zaznaczyć zewnętrzne krawędzie tych górek, i w oparciu o nie stworzyć nową powierzchnię, zamiast dopasowywać tą drogę. Powinna się sama poukładać. I na tą nową powierzchnię załóż jeszcze raz teksturę. Zaznaczasz krawędzie, robisz Bridge. Powstanie nowa powierzchnia, która połączy te dwie powierzchnie z górkami. Zaznaczasz ją, i robisz Detach. I masz gotową powierzchnię idealnie dopasowaną do górek, i oddzieloną od nich jako osobny obiekt. Jeżeli to możliwe mógł byś podać jakiś przykład jak to robić? Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ajgor Napisano 19 Listopad 2012 Share Napisano 19 Listopad 2012 (edytowane) Rzuć okiem na załączony przeze mnie obrazek (przeróbkę Twojego). Zakładam, że obie powierzchnie są typu Poly? Jeśli nie, to je przekonwertuj. Następnie klikasz "Powierzchnię 1" tak, żeby była zaznaczona jako obiekt, następnie w palecie po prawej stronie klikasz przycisk "Attach" i następnie "Powierzchnię 2". Zostaną zmienione w jeden obiekt. (Nadal będa oddzielone, ale można je będzie edytować jednocześnie). Następnie zaznaczasz krawędzie, które na obrazku zaznaczyłem na czerwono (muszą być zaznaczone obie wzdłuż całych powierzchni), i jak będą zaznaczone, klikasz po prawej stronie przycisk Bridge. Zostanie utworzona powierzchnia która wypełni całą dziurę (powstanie nowa droga bez tekstury). Możesz kliknąć kwadracik obok Bridge. Wtedy będziesz mógł ustawić parametry połączenia (na przykład ilość podziałów powierzchni). Teraz masz dwie możliwości. Albo zaznaczasz wszystkie polygony, po których ma iść droga i nakładasz na nie teksturę drogi, albo zaznaczasz te polugony, i w paneluy po prawej stronie klikasz "Detach". Wówczas utworzona droga zostanie oddzdielona jako osobny obiekt, i możesz na nią nałożyć teksturę drogi używając unwrapa (bez detach też można użyć unwrapa, ale może to wprowadzić jakieś zamieszanie w trekturach. Lepiej odłączyć drogę funkcją detach). Jak juz wszystko będziesz miał zrobione, możesz na drogę i na obie powierzchnie nałożyć na przykład modyfikator Turbosmooth. [/img] Edytowane 19 Listopad 2012 przez Ajgor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi