Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Cześć. Nie, to nie są spline'y. To jest siatka, po angielsku "grid". W Maxie domyślnie jest włączona. Weldować, chyba masz na myśli przyciąganie do siatki? Jasne, klawiszem "s" włączasz.

 

edit:

nie zauważyłem tej linii, o którą Ci chyba chodzi. Przykro mi, nie wiem szczerze mówiąc czy w maxie jest coś takiego

Napisano

Ale nie chodzi mi o siatke ;)

Chodzi o te linie z których robi jakby krawędzie modelu. W viewporcie górnym lewym, na tym screenie który dałem w pierwszym poscie.

Napisano

Ja akurat preferuj polymodeling, ale te linie mi się przydadzą, bo nie zawsze wszystko dobrze widać po blueprintach.

A powiedz mi jeszcze jedno. Te spline'y można jakoś łączyć ze sobą? I czy można je swobodnie wyginać? Jakieś editable spline czy coś w tym stylu...

Napisano

Tak, normalnie możesz je modyfikować w edit spline. Łączyć tak samo. I jak najbardziej możesz włączyć snapowanie (przyciąganie) vertexów z editable poly do tych spline'ów. Stwórz na splajnach odpowiednią ilość podziałów, uaktywnij snapowanie - klawisz "s", kliknij prawym na ikonkę która Ci się podświetli:

 

General_Tip3.jpg

 

i wybierz interesującą opcję przyciągania.

Napisano

Wiesz NURBS mozna convertować na poly w May'i jest nawet taka opcja żeby robić narzedziami od NURBS w poly czasem się to nawet do gier wykorzystuje jako tzw. curve modeling. Poszukaj maxie moze takich opcji

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności