peerbe111 Napisano 25 Listopad 2012 Napisano 25 Listopad 2012 1 post na forum, więc WITAM. Często widzę jak przed modelowaniem ustawiane są takie linie http://s4.ifotos.pl/img/esz9pjpg_xnqphqr.jpg Prawdopodobnie bardzo ułatwia to modelowanie. 1 Z czego one są tworzone? Spline? 2 Czy do nich można później weldować?
Miłosz3ds Napisano 25 Listopad 2012 Napisano 25 Listopad 2012 Cześć. Nie, to nie są spline'y. To jest siatka, po angielsku "grid". W Maxie domyślnie jest włączona. Weldować, chyba masz na myśli przyciąganie do siatki? Jasne, klawiszem "s" włączasz. edit: nie zauważyłem tej linii, o którą Ci chyba chodzi. Przykro mi, nie wiem szczerze mówiąc czy w maxie jest coś takiego
peerbe111 Napisano 25 Listopad 2012 Autor Napisano 25 Listopad 2012 Ale nie chodzi mi o siatke ;) Chodzi o te linie z których robi jakby krawędzie modelu. W viewporcie górnym lewym, na tym screenie który dałem w pierwszym poscie.
mirach Napisano 25 Listopad 2012 Napisano 25 Listopad 2012 tak, to są splajny. Troche nie lapie o co chodzi z weldowaniem do nich, chodzi o snapowanie moze ?
peerbe111 Napisano 25 Listopad 2012 Autor Napisano 25 Listopad 2012 Chodzi o łączenie poligonów do nich ;)
Miłosz3ds Napisano 25 Listopad 2012 Napisano 25 Listopad 2012 Aah już rozumiem. Zobacz sobie o co chodzi z "NURBS" :) tylko w maxie chyba nadal nie jest to na najlepszym poziomie.
peerbe111 Napisano 25 Listopad 2012 Autor Napisano 25 Listopad 2012 Ja akurat preferuj polymodeling, ale te linie mi się przydadzą, bo nie zawsze wszystko dobrze widać po blueprintach. A powiedz mi jeszcze jedno. Te spline'y można jakoś łączyć ze sobą? I czy można je swobodnie wyginać? Jakieś editable spline czy coś w tym stylu...
Miłosz3ds Napisano 25 Listopad 2012 Napisano 25 Listopad 2012 Tak, normalnie możesz je modyfikować w edit spline. Łączyć tak samo. I jak najbardziej możesz włączyć snapowanie (przyciąganie) vertexów z editable poly do tych spline'ów. Stwórz na splajnach odpowiednią ilość podziałów, uaktywnij snapowanie - klawisz "s", kliknij prawym na ikonkę która Ci się podświetli: i wybierz interesującą opcję przyciągania.
legomir Napisano 26 Listopad 2012 Napisano 26 Listopad 2012 Wiesz NURBS mozna convertować na poly w May'i jest nawet taka opcja żeby robić narzedziami od NURBS w poly czasem się to nawet do gier wykorzystuje jako tzw. curve modeling. Poszukaj maxie moze takich opcji
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się