Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 3,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Cześć. Nie, to nie są spline'y. To jest siatka, po angielsku "grid". W Maxie domyślnie jest włączona. Weldować, chyba masz na myśli przyciąganie do siatki? Jasne, klawiszem "s" włączasz.

 

edit:

nie zauważyłem tej linii, o którą Ci chyba chodzi. Przykro mi, nie wiem szczerze mówiąc czy w maxie jest coś takiego

Napisano
  • Autor

Ale nie chodzi mi o siatke ;)

Chodzi o te linie z których robi jakby krawędzie modelu. W viewporcie górnym lewym, na tym screenie który dałem w pierwszym poscie.

Napisano

tak, to są splajny. Troche nie lapie o co chodzi z weldowaniem do nich, chodzi o snapowanie moze ?

Napisano

Aah już rozumiem. Zobacz sobie o co chodzi z "NURBS" :) tylko w maxie chyba nadal nie jest to na najlepszym poziomie.

Napisano
  • Autor

Ja akurat preferuj polymodeling, ale te linie mi się przydadzą, bo nie zawsze wszystko dobrze widać po blueprintach.

A powiedz mi jeszcze jedno. Te spline'y można jakoś łączyć ze sobą? I czy można je swobodnie wyginać? Jakieś editable spline czy coś w tym stylu...

Napisano

Tak, normalnie możesz je modyfikować w edit spline. Łączyć tak samo. I jak najbardziej możesz włączyć snapowanie (przyciąganie) vertexów z editable poly do tych spline'ów. Stwórz na splajnach odpowiednią ilość podziałów, uaktywnij snapowanie - klawisz "s", kliknij prawym na ikonkę która Ci się podświetli:

 

General_Tip3.jpg

 

i wybierz interesującą opcję przyciągania.

Napisano

Wiesz NURBS mozna convertować na poly w May'i jest nawet taka opcja żeby robić narzedziami od NURBS w poly czasem się to nawet do gier wykorzystuje jako tzw. curve modeling. Poszukaj maxie moze takich opcji

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności