Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witajcie. Mam problem z czymś, co wydawało mi się rzeczą totalnie banalną. Mam jakieś tam wymodelowane drzewko z gałęziami na plane-ach. Otóż nie łyka mi Blender przezroczystości z pnga.

Musiałem zrobić sobie drugą teksturę w materiale, którą mapuję do kanału alfa i niby wszystko działa, ale pojawiają się wstrętne, białe obramowania. Chciałem usunąć je poprzez dodanie zielonego tła na pierwszym pngu i wymaskowanie go tym drugim obrazkiem, ale rezultat był dziwny, otóż wszystko co zostało odcięte maską pojawiało się tak jakby było mieszane w trybie mnożenia (sic!).

 

Nie wierzę, że nie ma sposobu, żeby zrobić to po ludzku i nie musieć powtórnie malować tekstury.

Aha, renderer to Yafaray.

 

A oto piękny rezultat:

f9k17r.png

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie musisz używać dodatkowych obrazków, masek, czegokolwiek. Wystarczy plik PNG z alphą. Na pewno zapomniałeś włączyć jakąś opcję, a jest ich parę, więc zdarza się coś pominąć. Na początek oczywiście włącz nowy materiał dla obiektu, przypisz mu teksturę z obrazkiem PNG oraz zmapuj. Teraz ustawienia przeźroczystości...

 

W zakładce Material:

- zaznacz Transparency

- ustaw typ na Z Transparency

- zmniejsz suwak Alpha do wartości 0

 

W zakładce Textures:

- w Image Sampling zaznacz Alpha: Use

- w Influence zaznacz Alpha (domyślnie jest samo Color, które oczywiście pozostaw również zaznaczone)

 

Jeśli pojawiają się ząbki (aliasing) na styku przeźroczystości tekstury, to zaznacz jeszcze jedną opcję - Textures -> Image -> Premultiply.

 

edit:

Sorry, teraz zauważyłem, że renderujesz w Yafarayu. Nie korzystam z tego, więc nie wiem. Mój opis dotyczył domyślnego Blender Internal. Zostawiam opis, bo może się przyda, może jakaś opcja będzie tam podobna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.