sloowik Napisano 26 Listopad 2012 Napisano 26 Listopad 2012 Hej wszystkim, mam pomysł na wymodelowanie ciekawego budynku "fali" natomiast nie mam pojęcia jak mogę tego dokonać. Na czym polega problem: jest to budynek którego boki od pewnej wysokości zwężają się w dół( tu nie ma problemu), od pewnej długości zaczyna się "fala"( tu też sobie radzę) i TU zaczyna się prawdziwy problem: chciałbym żeby boczna linia tej "fali" była zaokrąglona, co więcej żeby na dole tam gdzie się zaczyna promień był duży np. R=1m, a na samej górze tam gdzie się kończy mały np. 0,2m, bądź całkowicie zanikał. Próbowałem już wszystkich znanych mi sposobów: Chamfer, próbowałem też rysować linię -> loft -> deformation -> ucinać i align -> próbowałem też w cadzie, nie znam się na nurbsach. Próbowałem też z kolegą z rhino przenosić samą krawędź. Proszę pomóżcie poniżej najlepszy efekt jaki udało mi się uzyskać i tak mizerny i niezadowalający POMOCY!!!! PS. Przepraszam za pocięty obrazek, ale nie chce zdradzać na razie całego obiektu Pozdrawiam
Bubu Napisano 26 Listopad 2012 Napisano 26 Listopad 2012 (edytowane) Przecież to da się zrobić chamferem. Chyba, ze nie rozumiem o co dokładnie chodzi.... NIe rozumiem dlaczego tutaj masz podwójnego chamfera skoro to ma być wyokrąglone ? W sensie, że chamfer płasko i chamfer ? Edytowane 26 Listopad 2012 przez Bubu
sloowik Napisano 27 Listopad 2012 Autor Napisano 27 Listopad 2012 Bubu przy prostej bryle nie ma problemu, jaja zaczynają się w chwili modelowania tych fal. 1. "Fala" ma zupełnie inny promień, niż ta linia 2. Chamfer jest pojedynczy tylko przesunięty, jak był ustawiony normalny to wychodziły błędy Jeżeli możesz to spróbuj proszę wymodelować coś takiego, ja przed sekundką próbowałem i się całe rozeszło Pozdrawiam
Bubu Napisano 27 Listopad 2012 Napisano 27 Listopad 2012 Nadal nie wiem czy to to chodzi. Po prosty promień chamfera nie może być większy nic promień najmniejszej fali, ewentualnie promień chamfera powinien się zwężać w najmniejszej fali i potem znowu rozszerzać przy większej. Żeby chamfer się dobrze układał, trzeba trochę pokombinować z siatka.
ptaszek Napisano 27 Listopad 2012 Napisano 27 Listopad 2012 Moze chodzi o to ze u Ciebie Bubu zaoblenie zbiega sie juz po zakonczeniu fali, a moze sloowik chce zeby to sie zbiegalo juz od poczatku (lacznie z fala)? tak to rozumiem, bo w innym przypadku rozwiazales problem :) edit: jesli chodzi o zbieganie sie od samego poczatku to proponuje jednak 3 curvsy (recznie poobracalbym) a w maya to bevel po calej krawedzi, pozniej zlapalbym koniec i zeskalowal w 2 osiach z opcja soft selection (liniowo).
Cide Napisano 27 Listopad 2012 Napisano 27 Listopad 2012 Może chodzi o to, że jest tam jeden wielki polygon (ta płaszczyzna boczna), który się składa z różnie rozmieszczonych trójkątów (jak to każdy polygon większy od trójkąta). Jak chcesz koniecznie taki wielokąt, to dodaj na tym dużym wielokącie inset, stworzysz "ramkę" z quadów i dopiero chamferuj krawędź. Ale to tak zastępczo, zamiast dobrze rozłożonej siatki, żeby nie było ;)
sloowik Napisano 27 Listopad 2012 Autor Napisano 27 Listopad 2012 Ptaszek ma rację chodzi o zwężanie się "fali" od samego początku. Ptaszek możesz wytłumaczyć proszę ten sposób z curvsami i maya?
Bubu Napisano 27 Listopad 2012 Napisano 27 Listopad 2012 Tak więc i ja czekam na pokazanie, bom Ciekawy jak to załatwić ;] Ja to bym pojechał w rhino bo tam raczej będzie najłatwiej ? Chociaż sam nie wiem...W sumien a upartego nadal dałoby się zrobić chamferem, ale trzeba to potem skalować ręcznie i przesuwać ręcznie.
Rekomendowane odpowiedzi