Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Bardzo lubię i cenię sobie mój gramofon, więc postanowiłem przenieść go na postać cyfrową. O tyle o ile samo modelowanie (na oko) poszło dość szybko i sprawnie, o tyle nie potrafię kompletnie ogarnąć vray'a, przez co efekt końcowy jest lipny (przynajmniej na moje). Pozwolę sobie zapytać w związku z owym faktem, co robię źle i jak bardzo źle to robię? :) Poniżej udostępniam link do pliku (przepraszam za ogólny syf w materiałach i nie tylko) oczywiście na licencji "bierzta co chceta" [o ile ktoś w ogóle miałby z tego pożytek].

 

A tu kilka renderków:

day32.th.png - modelowanie

day31.th.png- modelowanie

day2b.th.png- modelowanie

day1v.th.png- modelowanie

123tt.th.jpg- render 1 - postprodukcja

123uk.th.jpg- render 1 - bez postprodukcji

321g.th.jpg- render 2 - bez postprod.

312lv.th.jpg -redner 2 - postprod.

 

 

 

 

 

 

 

+ plik

 [url="http://www.speedshare.org/download.php?id=DA46D2181"]http://www.speedshare.org/download.php?id=DA46D2181
[/url] 

 

Gramcio nie jest jeszcze skończony (część nie została jeszcze poteksturowana np. dioda prędkości [tzn. ten klocek po lewej]). Głownie interesuje mnie, dlaczego części aluminiowe wyglądają tak strasznie sztucznie (tj. talerz; spust ramienia; cały mechanizm po prawej). Próbowałem sam rozwiązać tą zagadkę, ale niestety czuję się jak dziecko we mgle - dzwoni ale nie w tym kościele... czy coś. Pamiętaj, Ty też się uczyłeś!

Edytowane przez Nakiel2
  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Cześć. Modelki fajny, scena i ustawienia do ....:) wrzuć jakieś screeny coś tam porobił z ustawieniami. Na necie powinny być jakieś fajne tutki do studia, na przykład ta:

 

http://cg-india.com/Tutorials/V-Ray/3dsMax_tutorial_SL_01.html

 

Pamiętam jak też się uczyłem ....z książek heliona bo sieci nie było albo tylko na polibudzie :) hehe , ależ to było preżycie jak domek zrobiłem na samych extrudach ...mmmmmmmmmmm:)

Napisano

Dzięki! starałem się, żeby model był w miarę porządny :)

 

Co do ustawień:

KAMERA:

4cam.th.jpg

 

Render setup //settings

26521111.th.jpg

 

Render setup //indirect illumination

28691466.th.jpg

 

Render setup //v-ray

32222239.th.jpg

Napisano (edytowane)

hej, ustawienia jak na renderki testowe masz ok, główny problem to materiały i oświetlenie. popracuj nad materialami daj moze jakis lekki bumpik jakas mapke do reflect jakies falofy do koloru. co do oswietlenia moze daj rozne kolory swiatla, to tez ozywi render, z jednej strony jakies lekko niebieskie a z drugiej biale albo inne i do tego slabsze od tego pierwszego. No i jakies postpro w ps bo tu raczej nic z tym nie robiles :) Przy takim modelu jak ci komp pociagnie warto jakis dof dac, moze ciekawsze ujecie i bedzie super :)

 

Edit. a sorki robiles postpro, ale postaraj sie wiecej wyciagnac bo przeciagniecie krzywa renderu to nie wszystko co moza tu zrobic.

Edytowane przez maciek.m
Napisano

Trochę popracowałem, pogrzebałem, gdzieniegdzie zmieniłem i wyszedł mi taki twór :)

2911122pp.th.png

 

Nadal jednak odrzucają mnie takie elementy jak:

- materiał pokrywy i jego dziwny refleks;

- refleks świetlny na ograniczniku prędkości;

- czarny kontur wokół wyżłobień na gumie;

- brzydkie metalowe elementy po prawej (nad tym pracuję);

Napisano

Nakiel2 model jest całkiem fajny, jak poprawisz to co piszesz to może wyjść dosyć ciekawa praca :)

 

Nie bój się trochę stanowczej używać postpro, nie ważne jakich użyjesz programów, czy tylko 3ds czy czegoś jeszcze, ważny jest efekt końcowy, render z maxa nie musi być super, bo od tego masz photoshopa, czy inny edytor 2d :)

 

tutaj moja mała propozycja, nie musisz się do niej stosować, ani nic takiego, po prostu, ja bym szedł w tym kierunku...

 

http://i.imgur.com/sheee.jpg

 

salut.

Napisano

Okej, naśladując styl indiana, który cholernie przypadł mi do ogólnej koncepcji, uzyskałem powiedzmy, że podobną wersję, widoczną poniżej.

przezrocz.th.png

 

Nadal nie podoba mi się jednak wygląd klapy i nie bardzo mam pomysł, jak się tego pozbyć (zapomniałem jeszcze o tym odbiciu na ograniczniku prędkości, ale na następnym renderze to poprawię)

przezroczpoprawiki.th.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności