Napisano 27 Listopad 201212 l García Tuñón Nicolás udostępnił pierwszy zestaw narzędzi CamRIG z rigami kamer starających się oddać zachowanie i ruch prawdziwych kamer. Zachęcam do obejrzenia wideo. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=2688
Napisano 27 Listopad 201212 l Zastanawia mnie jak to ma niby ułatwić pracę w programie 3d? Kran kamerowy czy tam inny steady/wózek przecież mają właśnie uwolnić kamerę, co w 3d jest kompletnie za darmo;) Inna sprawa to np sprzęt wymyślony przy pierwszym lotrze - kręcisz z ręki scenę 3d;)
Napisano 27 Listopad 201212 l Autor A ja tam myślę (chociaż jedynie mówię z pozycji obserwatora), że tym początkującym może pomóc w uzyskaniu lepszych kadrów. Czasami naprawdę ktoś pokazuje pierwszą animację, modele, tekstury, światło - wszystko gra, a kamera taka liniowa. Ja to rozumiem w pewnym sensie jako takie wzorce do prawdziwych kamer.
Napisano 27 Listopad 201212 l Chodzi o to że z punktu widzenia człowieka który stał kiedyś za kamerą to sterowanie nią w programie 3d to jest bajka;) No może jakiś symulator steadycamu dałby radę;)
Napisano 27 Listopad 201212 l Autor Ale przecież w wielu sytuacjach o to chodzi, aby ruchem kamery w 3D oddać ruch prawdziwej kamery.
Napisano 27 Listopad 201212 l Zgodze sie z Adkiem. Czasami chce sie miec cos mniej "idealnego" dlatego w renderach dodaje sie tez szumy, dystorsje, aberracje, itp.
Napisano 27 Listopad 201212 l Dokładnie o to chodzi Adek.. Oglądając tysiące razy np pracę kranu (nawet nie mając o tym pojęcia ze to kran) przyzwyczailiśmy się do tych ruchów w przestrzeni.. Wykorzystując ograniczenia tego urządzenia w 3d nadajmy im te dodatkowe kilka procent do realizmu.
Napisano 27 Listopad 201212 l No dobra, ale dalej uważam że akurat kran i statyw nic nie wnoszą, oprócz niepotrzebnej geometrii.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto