Napisano 30 Listopad 201212 l Koledzy, Mam taki problem, ze jak wrzucam mape w environment i ma ona byc tlem dla mojego obrazka i obiektu, ktory renderuje, ta mapa sie pojawia na szkle w dziwny sposob - tz za szklem bezposrednio juz jest jakby tylko ona, i render/szklo nie uwzglednia tego, co jeszcze jest za nim, przed tlem. Obrazek pokazuje o co mi chodzi - kolumna widac jakby byla cala za szklem, a tymczasem jest tam jeszcze kawalek daszku po drodze, ktory przeciez ja przyslania. Moglby ktos powiedziec, jak trzeba by ustawic environment zeby ta przeziernosc byla prawidlowa? dzieki
Napisano 30 Listopad 201212 l Przecież daszek jest widoczny za szybą. Za mało, fakt, ale to kwestia fresnela. Teraz do mnie dotarło, że ten budynek z tylu to jest mapa env, a nie twój model. Problem w tym, że w szybie odbija ci się dokładnie ten sam obrazek, ktory masz w tle, z dokłądnie tym samym mapowaniem. Musisz wejśc w opcje bitmapy i w Coordinates przestawić z Texture na Environ, i w Mapping ustawić spherical.
Napisano 30 Listopad 201212 l Autor no ok deshu, ale jezeli zrobie spherical, to tlo tez nie bedzie plaskie... a ja chce miec tlo jak jest. Edytowane 30 Listopad 201212 l przez kielbasa
Napisano 30 Listopad 201212 l Użyj relf/refr environment override: http://www.spot3d.com/vray/help/200R1/render_params_environment.htm W standardowej maksowej mapie otoczenia zostaw na screen, a w tym overridzie weź na spherical.
Napisano 30 Listopad 201212 l Autor Probowalem tak, nic to nie daje. Dobra, szkoda na to czasu. wybuduje jakies otoczenie i postawie plany z mapami. dzieki za pomoc.
Napisano 30 Listopad 201212 l Hehe nic nie daje? No spoko, ja bym powalczył. Edukacja ponad wszystko:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto