Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam:) Mam małe pytanko dotyczące rotacji.

Jeżeli w listenerze wpiszę

$Box01.rotation

To zwracane mam

(quat -0.229153 0.0568198 0.379853 0.894412)

I teraz jestem trochę zmieszany.

Zakładałem,że wektor będzie 3 elementowy [rot.x,rot.y,rot.z]

Jeżeli wpiszę

$Box01.rotation.x-0.229153
$Box01.rotation.y
0.0568198
$Box01.rotation.z
0.379853

Czym jest więc wartość

0.894412

Z góry dzięki za podpowiedź:)

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Z tego co jeszcze się dowiedziałem jest to właśnie quaternion rotation a ja szukam euler angles. Zacząłem trochę o tym czytać(liczby zespolone i macierze brzmią mało ciekawie)...W sumie ciekawe jaki ten sposób reprezentacji danych ma plusy.W sumie pierwszy raz na oczy się z czymś takim spotkałem:)

Napisano

Wpisz sobie quatToEuler $Box01.transform.rotation jeśli chcesz trzy współrzędne x,y,z takie jak widać w programie. Rotacja w postaci quat to x,y,z,w, gdzie x,y,z to wektor, a w to kąt obrotu obiektu wokół tego wektora, jakoś tak :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności