alexx600 Napisano 30 Listopad 2012 Napisano 30 Listopad 2012 Witam:) Mam małe pytanko dotyczące rotacji. Jeżeli w listenerze wpiszę $Box01.rotation To zwracane mam (quat -0.229153 0.0568198 0.379853 0.894412) I teraz jestem trochę zmieszany. Zakładałem,że wektor będzie 3 elementowy [rot.x,rot.y,rot.z] Jeżeli wpiszę $Box01.rotation.x-0.229153 $Box01.rotation.y 0.0568198 $Box01.rotation.z 0.379853 Czym jest więc wartość 0.894412 Z góry dzięki za podpowiedź:)
beny Napisano 30 Listopad 2012 Napisano 30 Listopad 2012 Nie jestem pewien, czy tak to działa w maxie ale mi to wygląda na reprezentację rotacji kwaternionowo, za pomocą macierzy.
alexx600 Napisano 30 Listopad 2012 Autor Napisano 30 Listopad 2012 Z tego co jeszcze się dowiedziałem jest to właśnie quaternion rotation a ja szukam euler angles. Zacząłem trochę o tym czytać(liczby zespolone i macierze brzmią mało ciekawie)...W sumie ciekawe jaki ten sposób reprezentacji danych ma plusy.W sumie pierwszy raz na oczy się z czymś takim spotkałem:)
Tamyl91 Napisano 30 Listopad 2012 Napisano 30 Listopad 2012 Wpisz sobie quatToEuler $Box01.transform.rotation jeśli chcesz trzy współrzędne x,y,z takie jak widać w programie. Rotacja w postaci quat to x,y,z,w, gdzie x,y,z to wektor, a w to kąt obrotu obiektu wokół tego wektora, jakoś tak :)
alexx600 Napisano 2 Grudzień 2012 Autor Napisano 2 Grudzień 2012 Dzięki:) Trochę kombinowałem,bo ostatecznie wpisałem quatToEuler(-x -y -z).Nie wiem czemu ale dane z Blendera tego wymagały:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się