Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam:) Mam małe pytanko dotyczące rotacji.

Jeżeli w listenerze wpiszę

$Box01.rotation

To zwracane mam

(quat -0.229153 0.0568198 0.379853 0.894412)

I teraz jestem trochę zmieszany.

Zakładałem,że wektor będzie 3 elementowy [rot.x,rot.y,rot.z]

Jeżeli wpiszę

$Box01.rotation.x-0.229153
$Box01.rotation.y
0.0568198
$Box01.rotation.z
0.379853

Czym jest więc wartość

0.894412

Z góry dzięki za podpowiedź:)

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie jestem pewien, czy tak to działa w maxie ale mi to wygląda na reprezentację rotacji kwaternionowo, za pomocą macierzy.

Napisano
  • Autor

Z tego co jeszcze się dowiedziałem jest to właśnie quaternion rotation a ja szukam euler angles. Zacząłem trochę o tym czytać(liczby zespolone i macierze brzmią mało ciekawie)...W sumie ciekawe jaki ten sposób reprezentacji danych ma plusy.W sumie pierwszy raz na oczy się z czymś takim spotkałem:)

Napisano

Wpisz sobie quatToEuler $Box01.transform.rotation jeśli chcesz trzy współrzędne x,y,z takie jak widać w programie. Rotacja w postaci quat to x,y,z,w, gdzie x,y,z to wektor, a w to kąt obrotu obiektu wokół tego wektora, jakoś tak :)

Napisano
  • Autor

Dzięki:) Trochę kombinowałem,bo ostatecznie wpisałem quatToEuler(-x -y -z).Nie wiem czemu ale dane z Blendera tego wymagały:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności