Napisano 30 Listopad 201212 l Witam:) Mam małe pytanko dotyczące rotacji. Jeżeli w listenerze wpiszę $Box01.rotation To zwracane mam (quat -0.229153 0.0568198 0.379853 0.894412) I teraz jestem trochę zmieszany. Zakładałem,że wektor będzie 3 elementowy [rot.x,rot.y,rot.z] Jeżeli wpiszę $Box01.rotation.x-0.229153 $Box01.rotation.y 0.0568198 $Box01.rotation.z 0.379853 Czym jest więc wartość 0.894412 Z góry dzięki za podpowiedź:)
Napisano 30 Listopad 201212 l Nie jestem pewien, czy tak to działa w maxie ale mi to wygląda na reprezentację rotacji kwaternionowo, za pomocą macierzy.
Napisano 30 Listopad 201212 l Autor Z tego co jeszcze się dowiedziałem jest to właśnie quaternion rotation a ja szukam euler angles. Zacząłem trochę o tym czytać(liczby zespolone i macierze brzmią mało ciekawie)...W sumie ciekawe jaki ten sposób reprezentacji danych ma plusy.W sumie pierwszy raz na oczy się z czymś takim spotkałem:)
Napisano 30 Listopad 201212 l Wpisz sobie quatToEuler $Box01.transform.rotation jeśli chcesz trzy współrzędne x,y,z takie jak widać w programie. Rotacja w postaci quat to x,y,z,w, gdzie x,y,z to wektor, a w to kąt obrotu obiektu wokół tego wektora, jakoś tak :)
Napisano 2 Grudzień 201212 l Autor Dzięki:) Trochę kombinowałem,bo ostatecznie wpisałem quatToEuler(-x -y -z).Nie wiem czemu ale dane z Blendera tego wymagały:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto