adek Napisano 7 Grudzień 2012 Napisano 7 Grudzień 2012 W internecie pojawił się drugi numer darmowego magazynu internetowego poświęconego programowi GIMP. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=2706
goat91 Napisano 8 Grudzień 2012 Napisano 8 Grudzień 2012 Nawet jest polski akcent w tym wydaniu -> Przemysław Geremek
n-pigeon Napisano 8 Grudzień 2012 Napisano 8 Grudzień 2012 Zdaje się polski akcent kiedyś postował na naszym forum, bo jakoś dziwnie znajome :)
adek Napisano 8 Grudzień 2012 Autor Napisano 8 Grudzień 2012 n-pigeon: Na początku myślałem, że to ty ;) Ogólnie dosyć ciekawe to jest. Dobrze się przegląda. Kibicuję GIMPowi bo nowa wersje jest naprawdę dobra. n-pigeon: na kiedy planowane są kolejne wydania? Na pewno coś wiesz.
n-pigeon Napisano 8 Grudzień 2012 Napisano 8 Grudzień 2012 @Adek Tylko imię się zgadza :D Wydania Gimpa? Co do magazynu nie mam pojęcia :) Jeśli chodzi o Gimpa. Planowanie daty wydania w jego przypadku jest niemożliwe, jedyne co można powiedzieć to: jak szybko tylko się da. Mały team, praca głównie w wolnym czasie, więc wszystko trwa, a w dodatku jest bardzo podatne na przyczyny losowe. Mogę jedynie pocieszyć, że zmienili sposób prowadzenia projektu, więc Gimp jest teraz znacznie mniej podatny na poślizgi ;) Niestety to wydanie również będzie tworzone bardzo długo, ale przez ogrom pracy jaki muszą wykonać, ostatecznie portując Gimpa na nowy core. Jedyne co można zrobić, to pomóc wysyłając patche przepisanych na GEGL filtrów, zadanie stosunkowo łatwe, ale wymaga poświęcenia czasu. Za to, warto chyba wspomnieć o pewnej zbiórce pieniędzy, która jeśli się powiedzie jej owoce trafią prawdopodobnie już do najbliższego wydania. Chodzi o implementacje nowoczesnych metod samplingu dla GEGL i Gimpa. Dla niewtajemniczonych sampling to algorytmy które wpływają na bitmapę podczas jej transformacji, najczęściej by poprawić jakoś końcowego obrazu. Mówiąc po ludzku, wpłynie to na jakość powiększanych, pomniejszanych, obracanych oraz transformowanych w inny sposób bitmap. Jedna z nowych metod samplingu już znajduje się w Gimpie 2.9 (wersja developerska), nazywa się LoHalo (Low Halo), a pieniądze maja być przeznaczone na przerobienie jej na NoHalo, dodanie kilku nowych dodatkowych metod, przyspieszenie kodu samplingu w GEGL, implementacja tego w Gimp oraz naprawa bugów :) Wyceniono to na ok $5550, ale jest podzielone na milestone, wiec nawet jak nie uda się zebrać całości pieniędzy to GEGL oraz Gimp i tak na tym skorzystają. Prace ma wykonać weteran, zarówno zasłużony developer Gimpa jak i kilku projektów FLOSS związanych z obróbką obrazu np. ImageMagick. Algorytmy zostały już dawno opracowane. Chodzi o to, by je zaimplementować i zrobić to dobrze. Więcej o zbiórce tutaj: http://www.freedomsponsors.org/core/issue/78/add-other-samplers-that-properly-reduce-downsample-and-warp-images Tutaj też artykulik na LGW: http://libregraphicsworld.org/blog/entry/advanced-samplers-for-gegl-to-be-crowdfunded
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się