vision3d Napisano 14 Sierpień 2004 Share Napisano 14 Sierpień 2004 Mam jak mi sie wydaje maly problem ktorego za grom nie moge rozgryzc, a w zasadzie nie mam za bardzo czasu zeby nad tym dluzej posiedziec:( Do rzeczy... Wiec tak mam mapy zabrudzen w formacie .tiff (ladne blotko na czarnym tle, kanal alpha czarno-bialy), chcialbym taka mapa dodac do tekstury boku samochodu. Jednak nie wiem jak to zrobic by na samochodzie byly widoczne jedynie zabridzenia - bez tego czarnego tla. Bede wdzieczny za pomoc mam nadzieje ze w miare jasno wyjasnilem na czym polega problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dr Ug Napisano 14 Sierpień 2004 Share Napisano 14 Sierpień 2004 W kanal Opacity materialu musisz wrzucic te czarno-biala maske (kanal Alpha). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris_R Napisano 14 Sierpień 2004 Share Napisano 14 Sierpień 2004 Chyba że miksujesz ten brud z innym materiałem to masz możliwości od groma... 1. Materiał typu Blend.... miksujesz dwa materiały... jako maskę stosujesz kanał alfa 2. Materiał typu Composite... jeszcze większe możliwości miksowania 3. W kanale Diffuse (i nie tylko) dajesz mapę typu blend i miskujesz dwa pliki graficzne przy pomocy maski (twój kanał alfa)... jeszcze jest materiał mask i wiele innych możliwości ale to powinno pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vision3d Napisano 14 Sierpień 2004 Autor Share Napisano 14 Sierpień 2004 Ale mi nie chodzi o polaczenie tego w maxie tylko zrobieniu owej textury w photoshopie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris_R Napisano 14 Sierpień 2004 Share Napisano 14 Sierpień 2004 hehe! No to trzeba było tak od razu :) Pierwsza barstwa - blacha samochodu... Druga warstwa - błoto... Narzędzie - gumka... i jedziesz. Wymazujesz to błocko tam gdzie ma być kakier, a tam gdize ma być błocko, zostawiasz.. Na końcu trochę poprawek, jakaś mała podmalówka... i siup Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dr Ug Napisano 14 Sierpień 2004 Share Napisano 14 Sierpień 2004 Nooo, jak ma alfe to chyba wystaczy kliknac na niej z controlem i wykasowac co niepotrzebne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vorek Napisano 15 Sierpień 2004 Share Napisano 15 Sierpień 2004 Ewentulanie zawsze mozna się pobawić z trybami mieszania warstw (to zlaeży od użytych textur ale czasami można uzyskać ciekawe efekty w bardzo prosty i szybki sposób). Możesz jeszcze z kanału alpha zrobić maskę dla warstwy z zabrudzeniami i po kłopocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się