Napisano 14 Sierpień 200420 l Mam jak mi sie wydaje maly problem ktorego za grom nie moge rozgryzc, a w zasadzie nie mam za bardzo czasu zeby nad tym dluzej posiedziec:( Do rzeczy... Wiec tak mam mapy zabrudzen w formacie .tiff (ladne blotko na czarnym tle, kanal alpha czarno-bialy), chcialbym taka mapa dodac do tekstury boku samochodu. Jednak nie wiem jak to zrobic by na samochodzie byly widoczne jedynie zabridzenia - bez tego czarnego tla. Bede wdzieczny za pomoc mam nadzieje ze w miare jasno wyjasnilem na czym polega problem.
Napisano 14 Sierpień 200420 l W kanal Opacity materialu musisz wrzucic te czarno-biala maske (kanal Alpha).
Napisano 14 Sierpień 200420 l Chyba że miksujesz ten brud z innym materiałem to masz możliwości od groma... 1. Materiał typu Blend.... miksujesz dwa materiały... jako maskę stosujesz kanał alfa 2. Materiał typu Composite... jeszcze większe możliwości miksowania 3. W kanale Diffuse (i nie tylko) dajesz mapę typu blend i miskujesz dwa pliki graficzne przy pomocy maski (twój kanał alfa)... jeszcze jest materiał mask i wiele innych możliwości ale to powinno pomóc
Napisano 14 Sierpień 200420 l Autor Ale mi nie chodzi o polaczenie tego w maxie tylko zrobieniu owej textury w photoshopie.
Napisano 14 Sierpień 200420 l hehe! No to trzeba było tak od razu :) Pierwsza barstwa - blacha samochodu... Druga warstwa - błoto... Narzędzie - gumka... i jedziesz. Wymazujesz to błocko tam gdzie ma być kakier, a tam gdize ma być błocko, zostawiasz.. Na końcu trochę poprawek, jakaś mała podmalówka... i siup
Napisano 14 Sierpień 200420 l Nooo, jak ma alfe to chyba wystaczy kliknac na niej z controlem i wykasowac co niepotrzebne.
Napisano 15 Sierpień 200420 l Ewentulanie zawsze mozna się pobawić z trybami mieszania warstw (to zlaeży od użytych textur ale czasami można uzyskać ciekawe efekty w bardzo prosty i szybki sposób). Możesz jeszcze z kanału alpha zrobić maskę dla warstwy z zabrudzeniami i po kłopocie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto