Miłosz3ds Napisano 30 Grudzień 2012 Napisano 30 Grudzień 2012 Cześć. Wymodelowałem w maxie postać. Teraz przyszedł czas na wyrzeźbienie detali w Zbrushu, potem malowanie w MARI. W związku z tym, że postać będzie miała zakryty tors, a będzie kilka zbliżeń na stopy, dłonie i twarz postanowiłem w jakiś sensowny sposób rozłożyć UVkę. Pomyślałem, że każda część ciała będzie zajmowała osobny "kwadracik" w unwrapie, czyli np. tors U:0,0 V:0,0 dłoń lewa U:1,0 V:1,0 dłoń prawa U:1,0 V:2,0 i tak dalej, coś w tym stylu: Wszystko byłoby elegancko, MARI jak najbardziej to akceptuje i ładnie interpretuje. Przy zapisywaniu tekstur z MARI dostaję dokładnie tyle plików, na ile części "podzieliłem" uvkę w Unwrapie. Jednak gdy próbuję w ten sposób wypluć displacement mapę ze Zbrusha, dostaję tylko i wyłącznie jeden plik. Ze Zbrushem mam do czynienia raz na kilka miesięcy, więc bardzo kiepsko się w nim poruszam, fajnie by było gdyby mógł mi ktoś naprawdę łopatologicznie wyjaśnić co robię nie tak oraz jak najlepiej wypalić mapę displacement. :)
Miłosz3ds Napisano 30 Grudzień 2012 Autor Napisano 30 Grudzień 2012 Ok ok, wszystko już wiem. Przy używaniu "Displacement Map" z Toola wychodzi kupa, ale Multi Map Exporter radzi sobie świetnie prawie że z automatu. Dodatkowo pięknie nazywa każdy pliczek - w nazwie widać współrzędne każdej mapki. Przyda się potem przy pakowaniu ich do maxa :) Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się