Skocz do zawartości

Zbrush - wypalanie mapy displacement dla Maxa


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć.

 

Wymodelowałem w maxie postać. Teraz przyszedł czas na wyrzeźbienie detali w Zbrushu, potem malowanie w MARI. W związku z tym, że postać będzie miała zakryty tors, a będzie kilka zbliżeń na stopy, dłonie i twarz postanowiłem w jakiś sensowny sposób rozłożyć UVkę. Pomyślałem, że każda część ciała będzie zajmowała osobny "kwadracik" w unwrapie, czyli np.

tors U:0,0 V:0,0

dłoń lewa U:1,0 V:1,0

dłoń prawa U:1,0 V:2,0 i tak dalej, coś w tym stylu:

tilesandobj.jpg

 

Wszystko byłoby elegancko, MARI jak najbardziej to akceptuje i ładnie interpretuje. Przy zapisywaniu tekstur z MARI dostaję dokładnie tyle plików, na ile części "podzieliłem" uvkę w Unwrapie. Jednak gdy próbuję w ten sposób wypluć displacement mapę ze Zbrusha, dostaję tylko i wyłącznie jeden plik.

 

Ze Zbrushem mam do czynienia raz na kilka miesięcy, więc bardzo kiepsko się w nim poruszam, fajnie by było gdyby mógł mi ktoś naprawdę łopatologicznie wyjaśnić co robię nie tak oraz jak najlepiej wypalić mapę displacement. :)

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Ok ok, wszystko już wiem. Przy używaniu "Displacement Map" z Toola wychodzi kupa, ale Multi Map Exporter radzi sobie świetnie prawie że z automatu. Dodatkowo pięknie nazywa każdy pliczek - w nazwie widać współrzędne każdej mapki. Przyda się potem przy pakowaniu ich do maxa :)

 

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności