Jump to content

Zbrush - wypalanie mapy displacement dla Maxa


Miłosz3ds

Recommended Posts

Cześć.

 

Wymodelowałem w maxie postać. Teraz przyszedł czas na wyrzeźbienie detali w Zbrushu, potem malowanie w MARI. W związku z tym, że postać będzie miała zakryty tors, a będzie kilka zbliżeń na stopy, dłonie i twarz postanowiłem w jakiś sensowny sposób rozłożyć UVkę. Pomyślałem, że każda część ciała będzie zajmowała osobny "kwadracik" w unwrapie, czyli np.

tors U:0,0 V:0,0

dłoń lewa U:1,0 V:1,0

dłoń prawa U:1,0 V:2,0 i tak dalej, coś w tym stylu:

tilesandobj.jpg

 

Wszystko byłoby elegancko, MARI jak najbardziej to akceptuje i ładnie interpretuje. Przy zapisywaniu tekstur z MARI dostaję dokładnie tyle plików, na ile części "podzieliłem" uvkę w Unwrapie. Jednak gdy próbuję w ten sposób wypluć displacement mapę ze Zbrusha, dostaję tylko i wyłącznie jeden plik.

 

Ze Zbrushem mam do czynienia raz na kilka miesięcy, więc bardzo kiepsko się w nim poruszam, fajnie by było gdyby mógł mi ktoś naprawdę łopatologicznie wyjaśnić co robię nie tak oraz jak najlepiej wypalić mapę displacement. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ok ok, wszystko już wiem. Przy używaniu "Displacement Map" z Toola wychodzi kupa, ale Multi Map Exporter radzi sobie świetnie prawie że z automatu. Dodatkowo pięknie nazywa każdy pliczek - w nazwie widać współrzędne każdej mapki. Przyda się potem przy pakowaniu ich do maxa :)

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy