mctomciu Napisano 7 Styczeń 2013 Napisano 7 Styczeń 2013 Jak zrobić żeby tylko jeden obiekt był lekko przezroczysty we viewporcie a reszta była nieprzezroczysta?
Mihboss Napisano 7 Styczeń 2013 Napisano 7 Styczeń 2013 (edytowane) Nie wiem czy o to chodzi, ale zaznaczasz obiekt, i klikasz Alt+X i obiekt jest przezroczysty. [ATTACH=CONFIG]88804[/ATTACH] Oczywiście chodzi o Maxa :) Edytowane 7 Styczeń 2013 przez Mihboss
mirach Napisano 7 Styczeń 2013 Napisano 7 Styczeń 2013 Oczywiście chodzi o Maxa tylko ze post jest w dziale "Houdini" :D
SYmek Napisano 7 Styczeń 2013 Napisano 7 Styczeń 2013 Nie ma takiej opcji spod palca. Jest Xray, (prawy przycisk myszy na obiekcie), co działa dokładnie odwrotnie, czyli dany obiekt będzie widoczny wireframe kiedy jest przykryty innymi obiektami. 1) Możesz to zrobić shaderem, w zakładce OGL jest parametr ogl_alpha, który za to odpowiada. Można to zautomatyzować za pomocą na przykład selectscript, który zaaplikuje odpowiedni shader dla wybranych obiektów, kiedy są wybrane w viewporcie. 2) Inny trick to ustawić Xray we właściwościach viewportu dla geometrii template. Zrobi się przeźroczysta o ile będzie miała flagę template włączoną. Inna, jeszcze głupsza metoda, to zabawa z domyślnym shaderm GLSL.. :( skk. ps Ta opcja była banalnie prosta w Houdini 8.0, bo można było podać vieportowi własny shader OGL dla obiektów w różnym stanie (np. wybranym/xray etc).
mctomciu Napisano 9 Styczeń 2013 Autor Napisano 9 Styczeń 2013 skorzystałem w pierwszej opcji z tym, że ważne żeby wybrać w Edit>Preferences>3D Viewports Scene Renderer GL .3.2 bo na starszych nie działa :) Dzięki za odpowiedź.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się