Napisano 7 Styczeń 201312 l Jak zrobić żeby tylko jeden obiekt był lekko przezroczysty we viewporcie a reszta była nieprzezroczysta?
Napisano 7 Styczeń 201312 l Nie wiem czy o to chodzi, ale zaznaczasz obiekt, i klikasz Alt+X i obiekt jest przezroczysty. [ATTACH=CONFIG]88804[/ATTACH] Oczywiście chodzi o Maxa :) Edytowane 7 Styczeń 201312 l przez Mihboss
Napisano 7 Styczeń 201312 l Nie ma takiej opcji spod palca. Jest Xray, (prawy przycisk myszy na obiekcie), co działa dokładnie odwrotnie, czyli dany obiekt będzie widoczny wireframe kiedy jest przykryty innymi obiektami. 1) Możesz to zrobić shaderem, w zakładce OGL jest parametr ogl_alpha, który za to odpowiada. Można to zautomatyzować za pomocą na przykład selectscript, który zaaplikuje odpowiedni shader dla wybranych obiektów, kiedy są wybrane w viewporcie. 2) Inny trick to ustawić Xray we właściwościach viewportu dla geometrii template. Zrobi się przeźroczysta o ile będzie miała flagę template włączoną. Inna, jeszcze głupsza metoda, to zabawa z domyślnym shaderm GLSL.. :( skk. ps Ta opcja była banalnie prosta w Houdini 8.0, bo można było podać vieportowi własny shader OGL dla obiektów w różnym stanie (np. wybranym/xray etc).
Napisano 9 Styczeń 201312 l Autor skorzystałem w pierwszej opcji z tym, że ważne żeby wybrać w Edit>Preferences>3D Viewports Scene Renderer GL .3.2 bo na starszych nie działa :) Dzięki za odpowiedź.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto