Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

witam. szukam porad jak uzyskać w renderze efekt półprzeźroczystego materiału - i tu nie wiem jak zdefiniować czy to szkło czy plastik - generalnie modny materiał elewacyjny. Poszukam zdjęć i zaraz wrzucę.

Pracuję w vrayu ale niestety do sketchupa (jest trochę prostszy dla mnie)

 

Dodam ze szukalem vismatow i nic nie znalazlem temu odpowiadajacego - jest trochę materiałów .mat z 3ds ale konwertera tez szukalem i nie znalazlem

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jest kilka sposobów albo kilkanaście

ja mam takie

1 robisz przeźroczysty materiał tak jak szkło a na refrakcji nadjesz glossiness

2 robisz szybe a za nią dajesz jeszcze płaszczyznę z vray2sidemat z traslucency (dobre efekty przy podświetlonym od tyłu szkłem

albo renderujesz przeźroczyste i blur w ps ale tu przydają się dwa pasy jeden z przeźroczystościa drugi z odbiciami i jeszcze maski do wybierania elementów

 

uglas?

Napisano

ja uzyskałem dobre efekty z refraction glossines sciagnietym tak do 0,6, diffuse bialy i niepelna refrakcja zależy jak bardzo przezroczyste chcesz uzyskać

Napisano
  • Autor

dzieki za odpowiedzi. Nie znalem uglass ale to coś zbliżonego chcę uzyskać.

zaraz wrzucę render tego co mi wczoraj wyszło wieczorem i spróbuję wprowadzić poprawki wg. tego co napisaliscie

Napisano
  • Autor

a mam jeszcze pytanie: jak mowisz niepelna refrakcja to mam zmieniac cyferke (od 1,0 do 0) czy kolor na ciemniejszy czy jedno i drugie?

edit: moze cos zle robie i cos pomijam ale jak wezme bazowy material, dam transparency na bialo czyli full i dodam refrakcje to jest przezroczyste. Jesli zmienie cyferke refraction to sie nic nie dzieje a jesli zrobie ciemniejsze refraction to on koloruje kulke na szaro, wiec cos mi nie dziala. cos musze pomijac. Kolega tez podal mi rade zeby dac fog - ale to mi dziala tylko jesli dam fog niebedacy w skali szarosci. Fog od bialego do czarnego nic nie robi.

Edytowane przez Nilfheim

Napisano

nie wiem jak jest w vrayu na sketchupa ale to zwykle refrakcja definiowana jest przez kolor w sposób następujący biel=1 czerń=0. Chodzi mi o to, że jak dasz refrakcję np 0,7 to uzyskasz wrażenie takiej lepszej mleczności tego szkła, pod warunkiem, że diffuse jest biały.

Napisano
  • Autor

no tez bym tak sadzil, ale zmiana koloru refraction powoduje mi zmiane koloru bryly. Takze nie moge zmienic sily refrakcji moge jedynie zmienic jej przezroczystosc ale to chyba nie o to chodzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.