Nilfheim Napisano 10 Styczeń 2013 Napisano 10 Styczeń 2013 witam. szukam porad jak uzyskać w renderze efekt półprzeźroczystego materiału - i tu nie wiem jak zdefiniować czy to szkło czy plastik - generalnie modny materiał elewacyjny. Poszukam zdjęć i zaraz wrzucę. Pracuję w vrayu ale niestety do sketchupa (jest trochę prostszy dla mnie) Dodam ze szukalem vismatow i nic nie znalazlem temu odpowiadajacego - jest trochę materiałów .mat z 3ds ale konwertera tez szukalem i nie znalazlem
Wirnik Napisano 10 Styczeń 2013 Napisano 10 Styczeń 2013 jest kilka sposobów albo kilkanaście ja mam takie 1 robisz przeźroczysty materiał tak jak szkło a na refrakcji nadjesz glossiness 2 robisz szybe a za nią dajesz jeszcze płaszczyznę z vray2sidemat z traslucency (dobre efekty przy podświetlonym od tyłu szkłem albo renderujesz przeźroczyste i blur w ps ale tu przydają się dwa pasy jeden z przeźroczystościa drugi z odbiciami i jeszcze maski do wybierania elementów uglas?
Igi Napisano 10 Styczeń 2013 Napisano 10 Styczeń 2013 ja uzyskałem dobre efekty z refraction glossines sciagnietym tak do 0,6, diffuse bialy i niepelna refrakcja zależy jak bardzo przezroczyste chcesz uzyskać
Nilfheim Napisano 10 Styczeń 2013 Autor Napisano 10 Styczeń 2013 dzieki za odpowiedzi. Nie znalem uglass ale to coś zbliżonego chcę uzyskać. zaraz wrzucę render tego co mi wczoraj wyszło wieczorem i spróbuję wprowadzić poprawki wg. tego co napisaliscie
Nilfheim Napisano 10 Styczeń 2013 Autor Napisano 10 Styczeń 2013 (edytowane) a mam jeszcze pytanie: jak mowisz niepelna refrakcja to mam zmieniac cyferke (od 1,0 do 0) czy kolor na ciemniejszy czy jedno i drugie? edit: moze cos zle robie i cos pomijam ale jak wezme bazowy material, dam transparency na bialo czyli full i dodam refrakcje to jest przezroczyste. Jesli zmienie cyferke refraction to sie nic nie dzieje a jesli zrobie ciemniejsze refraction to on koloruje kulke na szaro, wiec cos mi nie dziala. cos musze pomijac. Kolega tez podal mi rade zeby dac fog - ale to mi dziala tylko jesli dam fog niebedacy w skali szarosci. Fog od bialego do czarnego nic nie robi. Edytowane 10 Styczeń 2013 przez Nilfheim
Igi Napisano 10 Styczeń 2013 Napisano 10 Styczeń 2013 nie wiem jak jest w vrayu na sketchupa ale to zwykle refrakcja definiowana jest przez kolor w sposób następujący biel=1 czerń=0. Chodzi mi o to, że jak dasz refrakcję np 0,7 to uzyskasz wrażenie takiej lepszej mleczności tego szkła, pod warunkiem, że diffuse jest biały.
Nilfheim Napisano 10 Styczeń 2013 Autor Napisano 10 Styczeń 2013 no tez bym tak sadzil, ale zmiana koloru refraction powoduje mi zmiane koloru bryly. Takze nie moge zmienic sily refrakcji moge jedynie zmienic jej przezroczystosc ale to chyba nie o to chodzi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się