Jump to content

[3ds max] Problem z rigiem


Tamyl91

Recommended Posts

Witam,

uczę się riggowania i mam pewien problem. Na poniższym filmiku chciałbym podłączyć całego riga do małego dummy, który jest w środku mojej kierownicy sterującej rigiem, jednak gdy linkuję mój ruchomy element, którego ruch w osi x kontrolowany jest przez prostego expressiona do docelowego rodzica, wtedy jego ruch jest nieprawidłowy, ogólnie lepiej wszystko widać na filmie:

 

http://www45.zippyshare.com/v/40482696/file.html

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Witam,

 

Nie wiem czy juz rozwiazales problem bo widze ze nie pierwszej swierzosci to watek.

 

Wg mnie to zle kombinujesz, podpinasz nie pod ta kontrolke, za bardzo ja obciazasz i tworzysz kolejne relacje parent-child. Wystarczy ze zrobisz nowa kontrolke na calosc - dasz zwyklego parenta z obu dummy objects na zewnatrzna nowa kontrolke i bedzie smigało.

 

Nie wiem czy o to ci chodzilo?

Link to comment
Share on other sites

Nie do końca. Uzyskuję niepoprawny ruch podczas przeniesienia / obrotu całego układu. Mój wzór w wire parameters, który oblicza położenie małego dummy, na który patrzy się lookAt'em ten długi element zakłada, że cały układ znajduje się w punkcie 0,0,0, w innym przypadku wzór będzie niepoprawny. Myślałem jednak, że kolejność przeliczeń będzie taka: obliczenie pozycji ze wzoru, dopiero później transform skopiowany od rodzica... Rozumiem, że jestem w błędzie? A może da się jakoś ustawić kolejność obliczeń?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy