scandinavian Napisano 20 Styczeń 2013 Napisano 20 Styczeń 2013 Wyrenderowałam sobie taką scenę na próbę, wyszło jak wyszło, podciągnęłam w Photoshopie i efekt uznałam za całkiem zadowalający. Ustawienia renderingu zmieniałam na podstawie tutoriali, ale teraz już nie wiem za co się łapać. Wyrenderowałam drugi raz tą samą scenę + dodałam tylko te obrazy, rozdzielczość 1000x1500, Medium i render zajął mi 6,5 godziny... a efekt jaki jest sami widzicie. Mimo że, wrzucę to i tak do photoshopa, jak mogłabym zmienić ustawienia, żeby uzyskać lepszą jakość renderu w stosunku do tego czasu? Co podciągnąć, żeby skrócić czas renderu? Co podciągnąć w scenie? wrzucam ustawienia renderu, ustawienia camery, ustawienia świateł, render próbny z postprodukcją, i ten ostatni nieszczęsny 6,5h render.. http://zapodaj.net/images/c22ce976072d4.jpg http://zapodaj.net/images/5657e0734637b.jpg http://zapodaj.net/images/1814794065f51.jpg http://zapodaj.net/images/aefc08757df00.jpg http://zapodaj.net/images/89fbcb00c6694.jpg Proszę o pomoc.
Orangegraphics Napisano 20 Styczeń 2013 Napisano 20 Styczeń 2013 Po pierwsz to na pewno fajnie zaglądnąc na spot3d.com i zaznajomić się z parametrami a nie tylko na czuja na podstawie tutoriali zmieniać. Wpierw proponowałbym wyłączyć Displacement i sprawdzić ile się będzie scena liczyła bez niego. Jeśli drastycznie krócej, to wiadomo kto jest winowajcą. Poza tym co bym proponował: Adaprive DMC: Min 2, max 5 Color Mapping: Dark multipler: 1,25 Light Cache subdivs na 1600 Sample Size na 0,02 Number of Passes na ilość rdzeni procesora( masz 8?) Za średnią jakość renderu u ciebie winowajcą głównym jest DMC Sampler, masz niepotrzebnie podkręcony Adaptive DMC image sampler na 1-6 a DMC sampler obniżony bardzo, wróć z Adatpive amount na 0,85, inaczej będzie ziarno. Rozmiar bucketu zmniejszony na 32x32 może też powodować wydłużenie renderu, 64x64 jest w miarę defaultowo optymalną wartością w większość wypadków. Ile RAMU posiadasz? Według mnie Długi czas renderu jest przez Displacement, opcjonalnie możesz spróbować IRR mapę ustawić preset na custom i zmienić MAX rate na -2
shadowsexpe Napisano 20 Styczeń 2013 Napisano 20 Styczeń 2013 Zmień materiał podłogi na overridemtl http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_vray_overridemtl.htmw ten sposób pozbędziesz się zasinienia całego renderu i otrzymasz biały kolor tam gdzie powinien być. w kamerze wyłącz vigneting a jeśli już chcesz go mieć to należy ustawić go we wnętrzu w zakresie 0,2-0,4. Light cache nie żyłuj tak jak napisał kolega powyżej bo tylko wydłużysz czas renderu wystarczy spokojnie 1000 -1200 co do ziarnistości to ogólnie dmc sampler dobrze jest ustawić na amount 0,85 a noise threshold 0.005. Podaj dane kompa ;)
scandinavian Napisano 20 Styczeń 2013 Autor Napisano 20 Styczeń 2013 Dzięki chłopaki, zabieram się za zmiany. Przymierzam się do zakupu stacjonarnego, a póki co pracuję na takim: Procesor Intel® Core i3, Zainstalowana pamięć ram 3,00 GB, karta graficzna ATI mobility radeon 512 MB, nie wiem czy tyle informacji wystarczy.. Procesor 4 rdzenie
scandinavian Napisano 20 Styczeń 2013 Autor Napisano 20 Styczeń 2013 Zrobiłam tak: zmieniłam wszystkie ustawienia tak jak tu podpowiedzieliście i Number of Passes dałam 4, wyrenderowałam scenę o rozdzielczości jakoś 2 razy mniejszej tj. 800 na 533, w słabej jakości (Low) i zajęło to jakieś 35 min, przy czym wywaliłam żyrandol, bo 1 etap renderowania wyliczało na 40 min (chyba building light cache? to było), a po wywaleniu żyrandola 1 etap na na około 17 min wyliczyło... Materiał na żyrandolu to Vray material jakiś kryształ chyba... Renderowałam bez zmienionego materiału na podłodze(zapomniałam). http://zapodaj.net/images/c8845ba09bed2.jpg
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się