rdawlud Napisano 20 Styczeń 2013 Napisano 20 Styczeń 2013 Witam Jakim sposobem powinienem wypełnić zaznaczone puste przestrzenie? Tak żeby siatka była w jak najlepszym porządku? Bo zawsze mam problemy z siatką, a jak widzę tutaj niektóre modele na forum i ich siatki to głowa mała . Samo border cap wychodzi bardzo słabo bo jest to nieregularne.
Miłosz3ds Napisano 20 Styczeń 2013 Napisano 20 Styczeń 2013 Bridge raczej odpada, bo krawędzie naprzeciwko siebie nie są takie same, narobi się bałagan. Ja zazwyczaj robię właśnie cap border i potem tnę ręcznie, cutem. Najwygodniej chyba, zwłaszcza że jakoś dużo rzeczy do łączenia tutaj nie masz, a będziesz miał maksymalną kontrolę nad tym wszystkim. :)
rdawlud Napisano 20 Styczeń 2013 Autor Napisano 20 Styczeń 2013 Dzięki, daje rade w ten sposób. Co do bridge to j. Miłosz, nie da rady. "zwłaszcza że jakoś dużo rzeczy do łączenia tutaj nie masz" No właśnie mam, ale to już się przemęcze bo lepszego sposobu nie znam. Chyba, że jest jeszcze jakiś bo to jest tylko mała część projektu.
stobolewski Napisano 22 Styczeń 2013 Napisano 22 Styczeń 2013 jest jeszcze coś takiego jak tworzenie poligonów gdzieś w "editPoly" jest taka opcja "create" (albo jakoś tak). Choć mi osobiście nie zawsze to działało tak jak powinno :)
rdawlud Napisano 27 Styczeń 2013 Autor Napisano 27 Styczeń 2013 Chciałbym zapytać jeszcze o wypełnienie takiego czegoś. Można zrobić create poligon, ale chciałbym zapytać o jakąś szybszą opcje typu bridge czy coś w tym stylu. Np. przy podobnym modelu prostokątnym zaznaczyłem przeciwległe poligony i połączyłem bridge. Natomiast tutaj nie wiem co zrobić. Jest jakiś sposób na szybkie stworzenie poligonu w tym tunelu? Pzdr
Miłosz3ds Napisano 27 Styczeń 2013 Napisano 27 Styczeń 2013 Zależy, co dalej będziesz robić z tym obiektem. Jeżeli nie będzie on animowany ani wygładzany w tym miejscu, możesz uciec od zasady "tylko czworoboki", postąpić tutaj tak samo, jak w przypadku domyślnego maxowego cylindra.
rdawlud Napisano 27 Styczeń 2013 Autor Napisano 27 Styczeń 2013 postąpić tutaj tak samo, jak w przypadku domyślnego maxowego cylindra. Czyli jak? Ogólnie to animowany nie będzie, jest to baza pod domek a chcę zrobić przeszklenie z przodu. Chciałem zapytać czy jest coś w stylu włąśnie bridge, czy border i cap żeby mi tam powstał poligon na wejściu. Jedyny sposób jaki mi do głowy przychodzi to ręczne create poligon po vertexach, tylko że mam tych domków kilkanaście a taka opcja może jest.
Miłosz3ds Napisano 27 Styczeń 2013 Napisano 27 Styczeń 2013 To znaczy że po prostu wywaliłbym te polygony, które będą wewnątrz tej bryły, zaznaczył "border" która się tam utworzy i po prostu "cap", nie martwiąc się o to, że nie będzie tam czworoboków. Potem wszystko to, co utworzyłeś możesz zaznaczyć i dla pewności że nie będzie żadnych błędów "make planar" albo zwykłe lokalne skalowanie, chyba powinno zadziałać.
Buckey Napisano 27 Styczeń 2013 Napisano 27 Styczeń 2013 Cześć, kiedyś długo myślałem nad podobnym problemem. I rozwiązałem go w tym wątku, może coś Ci to pomoże albo podpowie. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=56146 Ogólnie mówiąc wykorzystałem Edit Poly do tworzenia nowych facesów (automatycznie tworzy powierzchnie po przypisaniu do zamkniętego Spline'a), bo właśnie żadne Cap Holes itp. nie dawały rady.
MariushO Napisano 27 Styczeń 2013 Napisano 27 Styczeń 2013 Nie wiem czy ten łuk jest osobnym obiektem czy czescia jakiegoś większego? Jeśli osobny to czy nie prościej byłoby zrobić sobie cylindra(lub polowe cylindra-da się chyba w maxie w opcjach create ) Wyskalowac go zebys uzyskal odpowiedni kształt, przekonwertować do Editable poly, na tym końcu na którym chcesz zrobić ta cienka rameczke wokoło dac Inset i Extrude na odpowiednie poligony na dole dajesz Split Loop (chyba tak nazywa się ta funkcja) i Extrude. Masz wtedy ladne obramowanie wokoło, podescik o d dolu i wypelnione miejsce, które pokazales bez kombinowania.
Rekomendowane odpowiedzi