Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Chodzi mi o ustawienie kul tak, aby tworzyły kształt kuli. Coś jakby wsypać kule do szklanego akwarium w kształcie kuli, tylko jakoś bardziew symetrycznie. Nie wiem jaka by miała być liczba tych kul ale przypuszczam, że do wykonania potrzeba ok 60. Kule nie mogą nachodzić na siebie i muszą się ze sobą stykać.

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem jak tam z systemami particli w maxie, ale ja bym to zrobił tak:

fill object(wypełnia mi go particlami) w kształcie spheere oczywiście i potem instancja na to z kulami o odpowiedniem promieniu.

Napisano

Dokladnei tak jak pisze legomir. W maxie sie to nazywa Particle Flow, pod przyciskiem "6" masz. Jakbys chcial uzywac roznych rozmiarow kulek to juz to juz raczej rigid body. Przychi mi do glowy jeszcze reczne malowanie za pomoca tego skryptu http://max3d.pl/news.php?id=2505

Napisano

Jesli kule maja byc rozlozone na powierzchni drugiej kuli to 2x GeoSphere (duza i mala) ze Standard Primitives a pozniej Scatter z Compound Objects.

Jesli kule maja wypelniac druga kule to Mass FX.

Wydaje mi sie ze zaprzeganie do tego praticlli to troche over-engineering :)

Napisano

Wydaje mi sie ze zaprzeganie do tego praticlli to troche over-engineering :)

 

Wcale nie, PF jest bardzo szybkie i dosyc proste w obsludze.

 

Zreszta widac ze rozwiazan jest nie jedno, to juz zalezy od umiejetnosci i znajomosci softu, zeby stwierdzic co jest over-engineering

Napisano

to zrob tutorial do swojego sposobu a ja zrobie do swojego i zobaczymy ktory bedzie latwiejszy i szybszy do wykonania dla poczatkujacego uzytkownika :)

Napisano
  • Autor

Chodziło mi o coś takiego. Żeby kulki ułożone były symetrycznie. W środku co prawda nie ma kulek, ale efekt jest taki jakby były ;). Wykonałem to przy pomocy scatera. Próbowałem już wcześniej particli ale rozmieszczenie kulek było przypadkowe i tutaj się nie sprawdziło

kulkip.jpg

Napisano
  • Autor
Jak zrobiłeś scatterem, że tak równo rozłożyło?

Zrobiłem geosphere z wartością segments 1, na to scatter i rozmieściłem kule "all edge midpoints" no i po tym zostały "dziury" więc zrobiłem drugi obiekt scatter z tym że ustawiłem "all vertices". Dziury się wypełniły kulami ale kule były za bardzo wysunięte. Więc wyodrębniłem geosphere z opcją instance i zmniejszyłem jej promień tak, by kule przylegały do reszty. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności