Gość pajomcek Napisano 1 Luty 2013 Napisano 1 Luty 2013 Witam uczę się nt. grafiki komputerowej, zajęcia praktyczne mamy z programem 3ds max. Staram się wygrzebać potrzebne informacje w internecie, ale czasem najszybciej jest zapytać. Może ktoś pomoże? Zrobiłem taką bombkę jak na tym widoczku: Materiał składa się z pliku graficznego gwiazki, w tle są kolorowe mazańce. W pierwszej wersji gwiazdka była bez mazańców, ale nie umiałem w 3ds max dodać mazańce pod plikiem graficznym. Zrobiłem więc to w innym programie, ale efekt jest niezadawalający, bo widać wyraźnie dzielenie. Czy ktos potrafiłby powiedzieć jak uzyskać efekt tych mazańców pod gwiazdkami, aby nie było widać miejsc podziału? Czy 3ds max pozwala w ramach jednego materiału mieszać ze sobą kilka plików graficznych? Byłbym wdzięczny za odpowiedzi łopatologiczne, jestem naprawdę początkujący, choć pełen zapału i to, co wam może wydawać się oczywiste, dla mnie może być zagadką nie do rozwiązania. I jeszcze pytanie dodatkowe. Na filmach widzę, że ludzie obracają sceną jednym ruchem myszki. Co trzeba nacisnąć, żeby móc to robić? :)
Dynamico Napisano 1 Luty 2013 Napisano 1 Luty 2013 Do obracania sceny użyj naciśniętego kółka myszy z jednocześnie naciśniętym klawiszem alt. Wykorzystaj materiał typu blend lub composite. Działają jak nakładane na siebie folie. Żeby Nie było widać łączeń tekstury musi ona być odpowiednio przygotowana. Lewy brzeg musi pasować do prawego jak zwinięta w rurkę kartka. Tak samo góra z dołem. Prościej będzie skorzystać z map proceduralnych np. Cellular, marble, dent, smoke itp.
ItalianCopper Napisano 3 Luty 2013 Napisano 3 Luty 2013 Szybki sposób na zrobienie w PS tekstury bez widocznych łączeń to wykorzystanie filtra przesunięcie, w kategorii inne. Oprócz tekstur musisz popracować nad oświetleniem, które leży po całej linii. Jeśli renderujesz V-rayem to polecam na początek zrobienie sobie studia według tego tutka: http://www.christateonline.com/Tutorials/Studio_Lighting.html Powodzenia